Alla inlägg under juni 2008

Av susanne berglund - 30 juni 2008 14:27

 Herregud vilken cirkus,vi håller på att packa husvagnen för 17 dagar på sveriges vägar,Ronny hade som tur var städat husvagnen igår men allt annat,jag hade speciellt bett honom att klippa gräset eftersom det inte är klippt på 8-10 dagar och det skulle bli hällregn idag,när jag kom hem igår vid 22.45 satt herr Berglund vid dator på exakt samma plats där jag lämnade honom vid 13.00 tiden, gräset vajade i vinden och jag bad en bön om att det skulle vara uppehåll till kl 09.00.Imorse vaknade jag av smattret av syndafallet, och det adrenalin påslag jag fick går nästan inte att beskriva.Kontentan blir väll att man är knäpp någonstans,att låta våran gräsplätt ta över hela universum i 24 timmar kan inte vara sunt, så nu sitter jag här och bloggar.

 Det har fattats en massa kläder för hela familjen senast veckorna jag har vänt upp och ner på min garderob i jakten på försvunna shorts, det slutad med att jag köpte ny för ca 700 kr här om dagen,nu har jag hittat mina shorts,Ronnys shorts och lite andra kläder som vi saknat,gissa var?Inte så svårt va,jag kan avslöja att dom låg i en garderob och att hon som äger garderoben gillar djur.

 Mathilda hade packat själv redan igår och idag gick vi igenom hennes kläder,jag hade förklarat att 17 dagar ska vi vara borta så ta med ganska mycket,hon kom stolt ner med en kasse kläder och visade mig vad hon hade packat,15 par strumpor,3 par trosor en uppsjö toppar 1 par byxor som är för korta,och 3 par bikinisar alla i storlek mellan 158-164 en bh har vadderade kupor(damen i fråga har 140)härligt, det var när jag smög upp och hämtade ialla fall lite fler trosor som jag hittade resten av familjens kläder bakom hennes tjocktröjor.Gud vad skulle vi göra hela dagarna om inte den fantastiska tjejen kommit just till oss.Nä nu ska vi snart åka till lillebror Leffe och käka det blir skönt att lämna slagfältet en stund och ikväll blir det nog ett glas vin till Foyles war för då ska allt vara klart.

 Ha en bra dag, kanske skriver några rader ikväll

 Sussi

Av susanne berglund - 29 juni 2008 08:23

 Ja det har jag verkligen,jag hade en jätte rolig kväll på jobbet igår och det ska bli så kul att gå dit idag(kväll) igen,jag lär mig så otroligt mycket så fort jag sätter min fot där,och det är nytt läge varje dag.

 Jag har precis varit ute och promenerat 1h nu ska jag dricka kaffe och sedan blir det lite familje råd angående semestern och därefter väntar... kan ni gissa? just det städning.Vi har köpt en lap top av min fantastiske granne,en begagnad sak jätte fin så nu kanske det bli mindre bråk om den här burken,skönt

 Vi har börjat spana på hund igen, jag har ett uppslag men det är hemligt en så länge men det skulle vara så kul,tänk att få sällskap på promenaderna det skulle vara ruskigt trevligt.

 Lägger in en bild på min snygga man ha en bra dag

 Sussi

Av susanne berglund - 28 juni 2008 09:04

 jag har snart stickat upp allt mitt garn så jag måste till bålsta och handla mer,tänkte kolla lite på kläder och presenter till Emma hon fyller år om 14 dagar.

 Ska jobba kväll idag ingen risk att någon ger mig ledigt idag men det känns ok jag har trots allt bara arbetat en dag den här veckan,och det är bara imorron kvar sedan semester,härligt.

 I dag är det städ dag här hemma jätte roligt men nödvändigt,Emma har sovit hos en kompis i natt och kommer hem runt lunch tid antar jag.

 Igår klippte vi häcken på framsidan eller rättare sagt grannen klippte häcken vi krattade och sopade men det blev skit bra.och jag fick lite trädgårds tips som vanligt hon är så duktig våran granne

Av susanne berglund - 27 juni 2008 12:57

 nu har min "kompis" Carina ringt igen och nu har jag beredskap,jag kommer att få urusel lön nästa månad men det känns inte viktigt nu,det här är tredje dagen den här månaden som jag blir ledig,så nu ska här bakas och lagas mat till semestern Mathilda är redan i full gång med sin choklad kaka,sedan blir det små kakor och pajer härligt. 

Av susanne berglund - 27 juni 2008 11:29

jag tror att det kommer en bild till vi får se hur det gå

Av susanne berglund - 27 juni 2008 11:08

 Idag har jag promenerat 1 timme på morgonen,det är riktigt varmt ute, tur att man ska åka till jobbet snart!

 Mathilda vaknade tidigt men lycklig i dag också,jag fick en morgon kram det är underbart,nu är det lite krig om hår och tandborstning men det över lever vi,Ronny är på väg ut och fortsätta med altanen det är så lite kvar,eller så börjar han meka med forden istället han är nog lite sugen tror jag.

 Min svärmor och plastsvärfar ska flytta närmare oss, det blir drygt 2 mil istället för en hiskelig massa mil som det är idag, igår var vi och tittade på det nya huset och det såg jätte fint ut,det kommer att bli så bra och skönt för oss att ha dom lite mer inpå livet.

 Vi har börjat förbereda oss för semestern,det är en del att göra innan man kommer iväg,det ska tvättas städas inne och i husvagnen,man ska packa kläder möbler appoteksvaror mat mm..Men det ska bli så skönt att komma iväg,först Göteborg 3 dagar sedan mellanlanda i värnamo och sedan öland 1 vecka,Ronny vill absolut åka till Karlstad i sället för vadstena så vi får se vad vi hamnar till slut,men det ska bli så skönt att komma bort.

 Ha en bra dag allihopa!

Av susanne berglund - 26 juni 2008 21:28

typiskt,jag har tagit massa kort på våran snygga veranda men det går inte att få hit dom, 2bilder har vi lyckats få hit men nu går det inte,snälla bröder och syster jag behöver er!!!

 Mathilda sover,idag också en halv timme efter medicinering somnar hon,imorse vaknade hon i och för sig klockan 06.30 men hon var lugn och glad jag fick en kram,och hon svor inte en enda gång,vid lunch säger hon glatt -jag älskar mornar, jag menar vad har hänt med Satan, grrr och låt mig vara ifred,detta är fantastiskt jag är så glad för hennes skull.

 Idag har vi byggt på verandan igen,nu är det bara överliggarna kvar och det blir så bra,man bara myser här hemma Ronny fötjänar all glass och alla chips han precis tryckt i sig,så det så.Jag tror Ronny håller på att bli döv,idag ringde det från jobbet ca 15 ggr och han pratar med snäckan i örat,och jag hörde vad kompisen sa fast jag satt på andra sidan gräsmattan,det kan inte vara nyttigt,han har börjat prata så högt sista månaden,jag tror han borde kolla sin hörsel eller ge sjutton i öronsnäckan och prata som oss vanliga dödliga.

 Nu ska vi titta på guld kompassen och se till att posten lagrar våran post under semestern.

 Ha det bra vi ses sussi

Av susanne berglund - 25 juni 2008 20:26

Här kommer lite bilder från dagens övningar.

Ovido - Quiz & Flashcards