Alla inlägg under oktober 2009

Av susanne berglund - 31 oktober 2009 09:35

 Ronny är på folkrace,han ska tävla själv idag,själv ska jag ut med syrran i skogen,Härligt! Igår var vi ute på härjarö,det var en fantastisk dag sol lagom kallt och massor av löv på marken,det var ett jättefint område att gå i och det blev en ca1½h promenad,Underbart,Mio badade dessutom några gånger,riktigt badade,simmade,hemska hund,jag fick koppla honom en stund när vi gick lite nära mälarens strand,men åh vad han var nöjd,det märks på honom han liksom blir lugn,tillfreds och då blir hans matte glad också.När vi sen nästan hade gått klart såg vi djur ute på åkern Katarina sa först att det var älg,men dom var lite för små och så rörde dom sig lite konstigt,och då insåg vi att det var vildsvin,otroligt 2 stora och några små,senare så körde vi förbi en skylt som varnade för vildsvin,häftigt,eller hur?

 Nu ska jag väcka det barn som ska följa med ha en bra dag!

VAB

Av susanne berglund - 29 oktober 2009 06:50

Usch, det var det sista jag behövde,en sjuk unge,vilken hemsk morsa jag är, stackars Emma ligger dubbelvikt på soffan med ont i magen,typiskt nu när det är lov,ingen rutin på dagarna och fikor i tid och otid,Te är nog boven i dramat,är det något jag lärt mig genom åren med förstoppning så är det att te inte kan tas utan movicol,men jag har jobbat hela veckan och Emma orkar inte tänka på magen hela tiden,så är det.

 Jag har börjat städa så smått och det är nog så dagen kommer bli,ha det nice!

Av susanne berglund - 28 oktober 2009 18:00

 Nu har Mio fått sin vaccination,skönt,veterinären kollade även på "vårtan" på hans läpp,men det trodde hon inte var något allvarligt endera en "finne" eller en godartad cysta,inget att oroa mig för, men skulle det bli värre får vi komma tillbaka.vid lunch åkte jag och Viktor till stan jag köpte ett par nya Hundskor och en ny hundjacka alltså till mig,jag passade på att ta en långpromenad med Mio när vi kom hem, härligt, vi hann träna lite också,och han är så duktig min pojke,nu ligger han och snusar i soffanCool.Vi struntar i ubk idag,jag är alldeles för trött och ska jobba dag imorgon. 

Av susanne berglund - 27 oktober 2009 18:58

 Ja idag har fru berglund hospiterat på briva,jag hade målat upp en bild för mitt inre,varma rum med hög luftfuktighet,lukt av ruttet ja det var med lite reservation jag gick dit i morse,men ack vad fel jag tog mig det var varmt men inte överjävligt,och då stod vi ändå 2h i duschen,nä det var mycket trevligt ännu ett ställe jag skulle kunna tänka mig att arbeta på.Det var verkligen jätte interressant,jag tycker det är kul med sår och omläggningar och det är verkligen det man gör.

 När jag kom hem var jag helt slut jag har arbetat idag faktiskt,här hemma såg det ut som en bomb exploderat som vanligt,Mathilda var på ett sjuhelsikes humör,och då krossade hon ett glas vilket per automatik innebär handtvätt ggr flera och sedan dusch.Nu sitter hon där uppe och planerar sin pokemon dag med thomas och Staffan som kommer hit i morgon.I morgon är det också dax för Mio att bli vaccinerad,jag har en halv tanke på att duscha honom med schampoo men jag vet inte om jag orkar.

Av susanne berglund - 26 oktober 2009 08:20

 Jag har tappat bort mitt p-tillstånd fan vad jobbigt det blir,jag måste in till jobbet tidigare och var fan parkerar jag då,det är ju liksom lite tur att bara få en parkeringsplats när man jobbar kväll.BLÄÄ

 Annars är det ok idag lite öm i armen men bara vid beröring,Jag har sovit illa har ont i ryggen,tydligen så var Viktor uppe till efter 2 i natt och satt och spelade,han sover nu kan jag tillägga,jag har hunnit ringa briva också så jag ska dit i morron,på onsdag är det dax att vaccinera hunden och åka in till uppsala med sonen,han ska shoppa!jag måste också köpa hundskor alla mina springafort skor är sönder och det behövs om man ska gå lååånga promenader,Nu ska vovven och jag på prodenad,ha en bra dag!

Av susanne berglund - 25 oktober 2009 17:55

 Usch vad jag jag är trött! Jag var som sagt uppe vid 4 i morse och det har varit lite pyssel på jobbet dessutom hade inte Ronny hunnit tvätt en enda maskin så nu måste jag tvätta minst 4 maskiner i kväll jag borde stryka också.Idag tog jag influensa vaccinet,dom har varnat för att man får ont i armen blir febrig och får som influensa symptom fast i lindrigare form,nä skulle inte tro det betyder det att jag inte har en enda liten antikropp i kroppen eller?!Lika bra att jag tog den där sprutan i allafall ,jag velade in i det sista.

 Hua vad det blir mörkt tidigt nu,jag kommer inte kunna gå på promenader när jag jobbat dag längre,ja i samhället men hur kul är det på en skala?!ObestämdMan får som längta lite extra till onsdags träningarna.

 I går var jag och Mio hos farmor och Doris Mio och Doris lekte non stop i en timme,och jag fick snacka av mig lite i 1timme,det var skönt,och sen när jag kom hem så tittade jag på Benjamin Buttons otroliga liv en jättebra film faktiskt,sen tittade vi på en annanfilm som hette eagle eye men vi somnade efter 1/3 av filmen,så den kan vi se idag igen.Nu ska jag borsta min hund han kommer inte att bli glad men det skiter jag i,hejsan svejsan!

Av susanne berglund - 25 oktober 2009 04:49

Ja nu sitter man här kl 04.49,en söndag morgon herregud inte visste jag att det var den här helgen vi stälde om klockan,så nu ska jag vänta en timme innan jag kan åka till jobbet,fy vad tråkigt.

Av susanne berglund - 24 oktober 2009 11:35

 Ja det kan man säga men vilken nice kväll det var så kul att sitta och snacka skit och dricka vin,lite för mycket vin bara.Ronny var ute med jobbet igår och det slog mig aldrig att han skulle dricka alkohol,men se det gjorde han rätt ordentligt också,så han sitter i köket och skakar och om ca tre timmar ska han med sin mor och plastpappa på bio,han avväger olika alternativ att ta sig in till stan men det lutar väll åt buss,herregud vad tänker karln med jag blir så trött han är som ett barn ibland,förstår liksom inte att det blir konsekvenser av ens handlingar.

 Själv sa jag i ett tidigt stadium att jag skulle vara hemma,men hade jag vetat att han skulle dricka så hade jag inte druckit vin igår.

 Jag är som sagt lite seg idag men Mio och jag lär väll hinna med en promenix så småningom,vädret är ju så tråkigt men det blir ju knappast bättre av att man sitter inne.Tvätten kallar ha det gott!

Ovido - Quiz & Flashcards