Alla inlägg under november 2008

Av susanne berglund - 30 november 2008 20:07

 Usch,jag vill så gärna betala handpenning på valpen men det har fortfarande inte kommit något mail med kontonr,tänk om det inte blir något av den här gången heller,jag blir galen,och varför är man så nervig av sig varför kan jag inte bara tänka:självklart blir det hund den 20 december! Nä man är som ett vrak efter ett dygn,tänk om vi sa något galet eller att han ser att vi egentligen är en "Adams family",herregud jag blir tokig.

 i morron ska vi hem till Stina och fika det ska bli så trevligt,men Ronny har tagit semester i morron för vi ska hinna handla julklappar så det blir en snabbis kl 08.30,nä nu ska jag vanka fram och tillbaka här hemma i väntan på mail,ni andra kan ju sova gott inatt.

Av susanne berglund - 30 november 2008 09:29

 vi har inte en enda stake eller stjärna uppe,idag är det stora städar och pyntar dagen,skit jobbigt men det blir fint till kvällen.Imorron har Ronny tagir semester!!!! för att vi ska handla julklappar, han har en ide om att vi ska till skärholmen som tydligen är ett gigantiskt köpcentrum och en shoppoholic som jag säger inte gärna nej.

 Usch jag sitter här och väntar på att kenneln ska höra av sig så att jag kan betala handpenning på valpen,jag vill ha det gjort så att det händer något i rätt riktning,har man pröjsat handpenning känns det i alla fall säkrare på att köpet ska gå i lås,löjligt att man är så nojjig men det har gått snett så många gånger hittills.Nä nu är det kaffe och sedan är det bara att börja fejja,ha en bra dag allihopa och håll tummarna åt oss!

Av susanne berglund - 29 november 2008 20:53

 Ja idag har vi varit på resande fot,på besök hos våran nya familje medlem,Det tog ca 3 1/2 timme och dom var rent ut sagt bedårande, så söta så man kan dö,men lite trötta,som tur var fanns det många andra hundar att gosa med och Kenneth ritade och berättade en massa intressanta saker,om vad vi måste tänka på och hur hunden funkar jätte intressant! Vi måste börja läsa en massa böcker om hundar, jag har som inte riktigt vågat fatta att det är på riktigt ännu,väntar liksom bara på att det ska gå åt fanders som det brukar göra när vi har med hundar att göra.

 Emma och Mathilda var jätte duktiga med hundarna och Kenneth tyckte dom var duktiga som tog det lungt och var lite avvaktande,dessutom städade Mathilda efter oss i hundhuset och det är väll också ett plus i kanten, eller?

 Annars har vi inte gjort så mycket,jag sätter in lite bilder på valparna men dom är inte så bra som dom Lena och Kenneth tar men håll till godo.

Av susanne berglund - 27 november 2008 18:29

 Igår när jag kom hem ifrån jobbet så stoppade jag in maten i ugnen,sedan satte sig jag och Mathilda framför tv:n och zappade mellan kanalerna,vi hamnade på extreme home makeover, och i reklampausen visades en trailer på du blir vad du äter,och den här veckan var det ett äkta par som skulle banta för att få ett bättre sexliv,kvinnan sa att hon inte kände sig attraktiv och skulle dom komma till så var mörkläggning ett måste.Maten blev klar och vi satte oss ner och började käka,det var helt tyst vid bordet då Mathilda säger -Mamma är det där bantar programmet idag?Jag bara måste se hur det går med deras sexliv! Ja vad säger man?

 Igår gjorde jag bort mig riktigt ordentligt på jobbet också,Vi skulle göra en jobbig undersökning på en vaken patient,Patienten var vaken men inte helt klar,läkaren förklarar för patienten att det kan kännas obehagligt trotts bedövning men att det var av yttersta vikt att sitta helt stilla,jag for omkring som ett torrt skin, det var lunchtid så vi var bara två kvar på salen,läkaren ber mig då hålla i patientens vänstra hand och självklart kan jag göra det,samtidigt som jag håller koll på två andra patienter.Läkaren påbörjar det han ska och det går riktigt bra ända tills allt sitter där det ska då rycker patienten till och far iväg med högerhanden,jag kastar mig efter handen får tag i handleden och håller i för kung och fosterland,men försent det som är sterilt ligger redan i sängen,när jag tittar till handen jag håller i ser jag att den har en handske på sig,det tar ca 1 hundradelssekund innan jag inser att jag har fångat doktorns hand istället för patientens, doktorn var inte av den skämtsamma sorten och jag fick be så ödmjukt om ursäkt,pinsamt!Usch ibland känns det som att sånt händer bara mig, jag gör så dumma saker ibland.

 nästan all snö är borta här hemma,skittråkigt och väldigt blött,nä nu börjar snart du blir vad du äter och vi vill ju se hur det blir med sexlivet eller hur?

Av susanne berglund - 24 november 2008 10:14

 Söndagar är som lilla julafton hemma hos oss nu för tiden,då kommer det nämligen valp bilder!Lena och Kenneth är så himla snälla som skickar nya bilder varje vecka,JÄTTE KUL!

 Här är det snöstorm,eller egentligen bara storm det snöar inte längre.Igår kväll var vi borta i stora backen och åkte pulka,det var jätte kul,vi har en uppblåsbar bilring och den var både behaglig att åka på och så gick det fort, det är tur att man har barn så man kan larva sig lite ibland.

 Viktor är hemma idag han hade ont i hela kroppen sa han,men inte är han skit dålig precis, så imorron får han allt gå tillskolan.

Av susanne berglund - 23 november 2008 11:00

 Vi vet inte riktigt vad vi ska göra idag, listan är mils lång med måsten men vi vet inte riktigt vad vi ska börja,Igår var vi inne till stan jag och Ronny och shoppade lite julklappar, det blev strömavbrott här hemma under tiden som vi var borta så det var lite panik stämning här då,Mathilda,som är mörkrädd var övertygad att det som på film skulle hända något otäckt,ni vet alla monster som stryker omkring och väntar på att anfallla ensamma barn under strömavbrott.Eftersom det inte fanns någon el så var vi tvungna att köpa kina mat,gud vad gott det var jag är fortfarande mätt.

 I torsdags hade Mathilda sin första konsert,Det var jätteroligt och det gick så bra,hon var super nervös innan men det gick så bra,hon var super duktig.

 Barnen är ute i snön allihopa,det är så fint ute,jag ska gå ut och gå en stund tror jag,och sen ska här bakas lussebullar,Härligt!

 Nä nu ska jag gå och planera dagens göromål, ha det gott!

Av susanne berglund - 19 november 2008 21:26

 usch jag är så himla lat,Igår somnade vi vid 20.15 skit skönt men jag är lika trött för det idag.Men man kan ju inte sova tidigt jämt.

 Idag skulle Emma ha med en kompis hem efter skolan,jag bedyrade att Emma är en pålitlig tjej, och att hon fixar att vara hemma själv med kompis tills vi kommer hem,och vad händer! Jo Emma glömmer husnyckel på morgonen,tjejerna beslutar då att gå till skolan igen och ta Mathildas nyckel men så blir dom kissnödiga och passar på att springa in på ica och låna toaletten,därefter hämtar dom nyckeln hos Mathilda och går sedan till Felicias mamma, som skjutsar hem dom hit,ja dom fanns sig ju iallafall brudarna,Emma är kan man säga en lite fixar tjej.

 Nä nu ska jag kolla webbisar, sov gott

Av susanne berglund - 18 november 2008 17:50

 Ja då var man faster igen,välkommen Isak.,och grattis Micke och Camilla,han var tydligen född idag,jag har kollat webbisar men dom ligger efter på förlossningen,så han fanns inte med där.

 Idag har det varit utbildningsdag på jobbet,föreläsningar hela dagen om barn och IVA vård och hur man undviker röntgenstrålning,det har varit en av de bästa utbildningsdagarne sedan jag började på NIVA så jag är mycket nöjd,nackdelen var att jag inte somnade förräns kl 03.00 inatt och kl ringde kl 04.45,så man kan säga att det var lite ansträngt stundom,men med kaffe och det faktum att det var svinkallt på salen så somnade jag inte en enda gång.Det är inte så bra för kroppen att jobba tre shift och blanda alla tre passen på samma vecka,kroppen blir lite förvirrad kan man säga, men nu jobbar jag bara dag 2 veckor så det blir nog bra.

 Igår pratade jag med Kenneth om att komma och hälsa på valparna och han tyckte vi skulle vänta till nästa lördag,alltså tills dom blivit 6veckor,Mathilda blev riktigt låg igår kväll, men hon har hämtat sig idag och pratar som vanligt om att snart är vi hundägare,Nä nu ska vi göra läxor och sen ska jag gå och sussa kudden,sov gott.

Ovido - Quiz & Flashcards