Alla inlägg under juli 2011

Av susanne berglund - 19 juli 2011 10:43

Mio är fortsatt sjukskriven efter att ha stukat yttertån på höger tass,korta promenader runt kvarteret i koppel och inga kompisar kontakter på två veckor,nu har det gått 6 dagar och han har anpassat sig oroväkande snabbt till ett liv med noll fysisk aktivitet.Han är inte halt alls men jag är fortfarande rädd att skadan ska gå upp igen,dessutom äter han metacam,smärtstillande/antiinflammatorisk medicin så han kan ju vara halt egentligen utan den,vem vet? Jag va lite skeptiskt till att stoppa i honom antiinflamatoriska läkemedel i "onödan" så dag tre fick han inte sin dos men sen tog jag mitt förnuft till fånga,tänk vad man kan bli trött på patienter som självmedicinerar,nä veterinären sitter ju på kompetensen och metacam är ju inte nått rävgift precis.


 Dessvärre hade ju hunden eskalerat lite i vikt,så det måste vi jobba på,jag tycker inte han e fet men så kan vi inte ha det,så nu har jag dragit ner på maten och det passar inte herr Mio,nä han e riktigt hungrig när det är matdags och dessutom tigger han rätt så bra och ihärdigt,men vi jobbar på det och jag planerar vaccinera honom i mitten av augusti så då blir det ny vägning,hoppas vi minskat nått hekto i alla fall.


Om en månad drygt är det dax för kursstart,viltspår och jaktlydnad,jag tycker det ska bli så himla kul,känner att jag måste utveckla våran nya hobby viltspår,jätte roligt att min syster hänger med också,hon är så jäkla bra bollplank,allt kan man stöta och blöta med henne och jag tycker vi har varit jätteduktiga fast vi har kommit igång helt själva med viltspårandet man kommer ganska långt bara genom att läsa böcker,blanketterna till anlagsprovet ligger här och väntar på att få komma iväg men jag vill gå första kurstillfället innan jag skickar dom.


Nä nu ska vi snickra lite här hemma vi har köpt 2 grindar till tomten,den ena sitter redan på plats och den andra ska monteras idag!

Ovido - Quiz & Flashcards