Alla inlägg under september 2009

Av susanne berglund - 30 september 2009 08:25

 barnen har åkt, lugnet har lagt sig,kaffe på g och Mio ligger på mina fötter som vanligt det är lycka det.

Jag har en resa till åland inbokad torsdag till fredag men det blir nog inget av med det,Mathilda och jag ska till bup på torsdagmorgon och det brukar sällan resultera i lugn och ro om man säger så och Mathilda har sagt att hon inte vill att jag åker, men det skulle vara kul! Kim Britt och Marie ska med, tre musketörer kan man säga men hur skoj är man då på en skala just nu?

Jag har fått tag på en lss handläggare så hon kommer hit 13 oktober för samtal och ansökan om resurser,hon var mycket trevlig så jag har goda förhoppningar om att det ska vara ett bra möte.

 Igår var vi och hälsade på Doris svärmors rottis tjej hon var sååå söt det tyckte Mio också,han är ju så himla bra med andra hundar han har en hög social kompetens,plastsvärfar var nog lite nervös när Mio morrade lite åt henne men jag lovar Roine dom klara det där galant själva, och Mio träffar massor med olika hundar varje vecka både nya och gamla bekantskaper,och det har aldrig varit något problem.Tvärtom

 Nä nu är kaffet klart, ha en bra dag!


Av susanne berglund - 29 september 2009 19:18

   Här kommer lite bilder från helgens utställning dessvärre tror jag inte vi har någon riktigt bra bild med Mio "uppställd" håll till godo                         

Av susanne berglund - 29 september 2009 16:57

Fy fan vad arg jag är på mina tre barn,eller var det grisar som bor här,det ser ut som en svinstia och tro inte att man har en tanke på att rasta hunden när man kommer hem nä datorn är mer intressant,så nu är det data förbud 1 vecka för brudarna och dom har fått städa efter sig och jag funderar på att skita i att laga mat och sitta framför datorn i kväll i stället det är ju roligare.,blääää jag är så jävla trött på att tjata och vara arg.

 Vi har haft studiedag på jobbet,Niva har som jag tror nästan enda avd. på ackis studiedagar var 5:e vecka, en jätteresurs för avdelningen,men ibland är dom mindre inehållsrika och idag var nog tyvärr en sån dag,men vi firade Gun som fyllt 60 och Annika som fyllt 40 grattis tjejer!Så det blev tårta och så var vi ute och käkade indisk mat på lunchen jättegott!Nä nu ska jag nog laga lite mat i allafall man kanske ska?.... Nä nu ska jag vara snäll det blir spagetti och köttfärsås.Ha det.

Av susanne berglund - 28 september 2009 22:27

Ja då har man lagt ännu ett arbetspass bakom sig,jag har ju ett sånt trevligt arbete,trivs som fisken i vattnet och några arbetskamrater har jag som är guld värda idag är jag glad över Marie för en lång pratstund,Kim som alltid tar sig tid och Annalena som man bara blir så glad av att träffa och prata med ni är mina andningshål Tack för att ni finns!

 Jag har en fantastisk hund också som blir såå glad när jag kommer hem,och som följer mig som en skugga,just nu ligger han på mina fötter,det gör han jämnt när jag sitter framför burken.Jag ska sätta in lite kort från utställningen så småningom livet måste bli lite mer stabilt först bara,god natt!

Av susanne berglund - 28 september 2009 09:33

Fy fan vad det är jobbigt ingen är glad,alla är trötta bläää nä nu måste jag jobba lite här hemma hänga tvätt plocka i och ur disk ringa 15 samtal  och gå på promenad med hunden, ha en bra dag.

Av susanne berglund - 27 september 2009 22:47

Ja äntligen fungerar den igen,man är som helt handikappad utan dator men nu är vi på banan igen.

 I lördags var vi på utställning min vackra hund och jag,jag har inte varit så nervös på flera år fyy!Jag var mest nervös över vad domaren kunde ställa till med man har ju en hund med en del intergritet,sen stod vi mitt bland alla andra cocker uppfödare och det är ju en kult för vissa,dom kammade oavbrutet på sina raringar röck hår och klippte i över en timme innan det var dax,Mio sprang in bland kardborrarna när vi skulle kissa honom,katastrof,innan vi kom in i ringen var jag kräkfärdig och när jag klev in så säger domaren -oj vilken stor en,sen gick det undan och mio var så duktig han flöt fram i ringen i vårat nyinköpta utställnings koppel, och sedan ställde han upp så fint på bordet och blev så glad i dommaren hon fick massor av pussar,hon trodde han var 14 månader och blev förvånad när jag sa att han precis fyllt elva månader,hon sa att jag inte skulle ge honom mera mat för han var lite rund??? Annars löd dommar utlåtandet: Rejäl gosse, god typ, kraftigt hanhundshuvud, korrekt yttre, pigmenteringen runt ögonen kunde varit bättre, divergerande plan, fin hals, lite rak överarm, i övr. korr. vinkl. välformat bröst,en aning lång i länden,lite plant kors,högt ansatt och buren svans,stark rygg i rörelse, lite hasvid.

 Inte illa va! Det är en utställning i gävle den 24 oktober jag är faktiskt sugen,kanske anmäler jag oss i morron? Jag vill också skicka en JÄTTE STOR KRAM  till min fantastiska syster utan henne hade jag aldrig kommit iväg hon har peppat mig så mycket under hela framförallt sista veckan fast det har varit skittufft för hela familjen,och under utställningen så fixade hon med allt runt omkring,tusen tack Katarina.

 Samma fantastiska syster har idag gått och vunnit en spårtävling i fagersta med sin lika fantastiska hund Nemo 1000 grattis från hela familjen berglund.

 I kväll har jag jobbat extra det fattades folk och jag är ledig ganska mycket så det kändes helt ok,jag fick till råga på allt jobba med Lisa en skita bra syster. Nä dax att duscha, kallt som vanligt är varmvattnet slut när det är min tur att blöta kroppen.

Av susanne berglund - 23 september 2009 08:59

Till Mios förtjusning så är jag hemma igen jag skulle ha hospiterat på briva idag men det var lite dåligt med patienter så jag sa att jag vill komma tillbaka när det finns något mer intressant,det är ju liksom meningen att vi ska få en inblick i deras specialitet,men det blir nog bra och Mio blev så glad när jag kom hem.

 Vi hade en turbulent kväll här hemma igår igen,jag har tillbringat ganska många timmar på en sten ute på en åker under den senaste veckan men nu får det fan vara nog idag ska jag skicka in en ansökan om lss stöd vi måste få lite avlastning här hemma innan vi blir galna hela familjen,igår stod mathilda och jag och kastade mjukisdjur på varandra moget va!?Men det blir så när man ska jobba på nätterna och inte får sova på dagarna,jag har sovit ca 12h på snart 4 dygn man är inte riktigt sig själv då,ja men jag älskar mina barn så hutlöst mycket fast jag kastar mjukdjur på dom.(hon kastade först).

 Jag har lite annat på agendan idag också Mio och jag måste in till brukshundscenter för att handla ett utställningskoppel till honom,och ikväll ska vi träffa syrran och Jenny på ubk och träna lite det ska bli så kul.I morron är det iva kurs igen men då är barnen lediga från skolan så det blir skönt.Nä dax att plocka fram lite papper från bup,ha en bra dag.

Bio

Av susanne berglund - 20 september 2009 10:06

 Igår var vi på bio, jag syrran och lillebror med respektive,barnen var hundvakt åt både Mio Nemo och Wilma och det gick ju skitbra,filmen var jättebra tyckte jag (och dom andra också)och middagen innan var också ok,vi firade ju lillebror som fyllde 32år just igår Grattis Grattis!,jag blev också uppvaktad,fick 2 flaskor rödvin och trisslotter,Tackar så mycket!

 Idag ska Mio till frisören och få en frisyr,jag har badat och kammat honom nu på morgonen och så hade jag köpt ett nytt schampoo och balsam och det var så bra helt suveränt han hade typ 1 tova i hela kostymen och jag har fuskat jätte mycket med pälsvården eftersom Mathilda mått så dåligt sista 2 veckorna,dessutom var syrran och jag ute med vovvarna igår och då badade alla tre hur mycket som helst och han mellanlandade i ett mycket tvivelaktigt vatten som hade en rostbrun gegga på ytan och luktade riktigt sump, dessutom var han full med pinnar, mossa, löv och annat skogsmaterial,men nu är det borta och han är fönad luktar underbart och är så fluffig och fin.

 Sen är det dax för agility kur och jobb inatt undrbart att man vet vad man ska göra med varenda minut på dagen eller hur!

Ovido - Quiz & Flashcards