Alla inlägg under december 2009

Av susanne berglund - 27 december 2009 22:05

 Ja våran dator har bytt plats medans vi har granen inne,nu står den på sonens rum vilket innebär att E sitter från kl 8 på morgonen och V till kl 3-4 på morgonen och där på mitten är det ett himla liv om vem som ska få sitta och spela,vi fick betala räkningarna igår men det var också allt.

 Julen har varit jättebra,Jag tror alla i det här hushållet var mer än nöjda men hela arrangemanget.Jag har arbetat lördag och söndag och även i morgon kväll och det är rätt så skönt att få lämna skutan ibland.M har efter MYCKET om och men börjat ta sin nya medicin,3:e dagen idag och det funkar faktiskt peppar peppar,Den smakar helvete i vanlig ordning så hon har varit mycket duktig,men det kostar också,2 gerbiler har jag lovar henne i februari efter våran skidsemester,R bara suckade och konstaterade att om hon får flera mediciner behöver vi flytta så alla jävla djur får plats.Appropå djur så "tappade" kaninen en klo idag och hon blev nog av med rätt så mycket av sina röda blodkroppar,det var en ordentlig pöl i E:s säng där gnagarna och Stella befann sig när det skedde,men M är duktig hon gick att övertalas till att ett veterinär besök inte fanns på världskartan,och att ett tryckförband och mycket mat och vatten skulle räcka fint,jag är ju endå undersköterska och det väger riktigt tungt i de flesta fall faktiskt.Jag vill sända en varm tanke och kram till min lillebror Stefan som jobbat som en häst hela julhelgen,jag hoppas vi kan träffas er snart.

Av susanne berglund - 21 december 2009 08:37

 Snart jul,och det är så himla mycket snö och så förbenat kallt,men vackert.Jag ska jobba kväll idag så det blir en stund hemma innan jag sticker och så slipper jag kvällen hemma guuud va skönt!

 Vi har rätt så mycket kvar att göra här hemma barnens klappar är så gott som klara och det är städat, baket är överstökat,men det är en del plock kvar julklappar till alla andra över 18 är,jag har lagt över matinköpen på Ronny,och granen står han för som vanligt,men jag är ledig på onsdag och då får jag köpa de sista grejorna.

 Ronny och jag har tränat lite "Marsh" med Mio på kvällerna han har inte riktigt fattat vad han ska göra men tycker i vanlig ordning att det är skitkul,och det blir bra för att vara i början.       Visst är han fin i sin vinterpäls våran röda kille,jag blir varm i hjärtat när jag ser honom. 

Av susanne berglund - 17 december 2009 14:15

Innan snön kom  

Av susanne berglund - 17 december 2009 14:04

 Igår innan jag stack till jobbet plockade jag bort Mios leksaker i från hans biabädd eftersom han vaktar sina saker gentimot barnen,dom har ju legat där i ett berg till ingen nytta eftersom han inte har något egentligt intresse av dom,sen sa jag till Ronny att nu säljer vi den förbannnade bädden vi borde kunna få några hundra för den den är ju aldrig använd,2 sekunder senare börja Mio bädda i sin säng som han inte rört på ett år,och nu har han legat dår flera gånger sedan dess,Hallå! hur funkar dom egentligen, dom där lurviga sakerna med 4 tassar?

 Idag ska M baka tills i morron det är avslutning på bup,eftersom vi är remiterade till tvångsenheten i uppsala,vi har bestämmt att vi ska fika och prata om hur hösten/vintern varit.M har iallafall bestämmt att hon ska baka sin chokladkaka och bjuda Karin på.annars händer inte så mycket hoppas jag.

Av susanne berglund - 16 december 2009 12:14

 Kallt inne kallt ute när jag vaknade på soffan för en stund sedan var näsan skitkall,jag ska jobba inatt det är därför jag sovit en stund men det är en singel natt och Kim jobbar också så det blir en höjdar natt!

 Annars händer det inte så mycket roligt här hemma jag har lite julklappsångest,vad ska vi köpa hur mycket får det kosta?Vi ska ju till vemdalen med syrran och Tobbe i januari och det kommer att bli en dyr historia.Vi har sagt till barnen att det inte blir så mycket klappar men jag kan liksom inte hjälpa det jag tycker det är så kul att shoppa och dom blir ju så glada  .

Av susanne berglund - 14 december 2009 15:33

 Klockan 11.00 satt vi på bup jag Ronny Mathilda och Kicki,samtalet tog 1h sammanlagt men efter 5 min var M:s diagnos satt och äntligen,det är aspergerssyndrom hon har precis som jag sagt hela tiden,tvångssyndromet får doktorn på tiunda ta tag i,men Dr Nyholm tvekade inte att hon dras med ett sådant också,nu börjar vårat liv på något sätt och äntligen kan jag släppa alla tankar på orätt diagnos.

 Mio har gått lös på inredningen här hemma,han hade puttat ut en av stolarna klivit upp på bordet och käkat på adventsstaken och dess innehåll,tomtarna och lite annan juldekor hade jag gömt på toaletten här nere,men en annan av Mios favo grejer är pappersinsammlingen,och lite delar därifrån låg i vardagsrummet.Men jag köpte en kul sak till honom på granngården,ett ovalt gummnät som man ska stoppa godis i,han är ju inte road av sånt men här fattade han galoppen och nu får han ut köttbullarna i ett nafs,nu ska jag rasta min stackars hund,ha det gott

Av susanne berglund - 13 december 2009 20:24

...stod på dagordningen idag,Mio hjälpte till liksom Emma som visade sig vara en riktig resurs dom andra stöken stökade mest            


 Vi var också på en promenix,vi gick upp vid herrgården förbi pojken i trädet    och via skogen hem Mio tyckte det var underbart och husse var riktigt i gasen så jag fick upp båda två på en jätte sten  

 Vi såg flera rådjur men det var inget so Mio överhuvudtaget blev varse om,nä rådjur är inget för en fågelhund,vi har spelat in tillbaka till Eden så nu ska barnen i säng fort som attans sov gott

   

Av susanne berglund - 12 december 2009 08:30

 i morse var jag uppe innan tuppen,runt 6 ungefär,R jobbar idag så jag vaknade när han skulle åka,och nu är badrummet sanerat på övervåningen,jag hoppas M accepterar det och kan ta in kläderna som jag tvättat för 2:aggr i sin garderob,Så egentligen så återstår bara att städa resten av huset nu.M ska jag hämta vid 10 tiden.


Ovido - Quiz & Flashcards