Alla inlägg under januari 2010

Av susanne berglund - 26 januari 2010 15:35

 1 vecka är jag ledig,inte helt fel faktiskt,idag har jag handlat, cyklat hämtat och lämnat barn dessutom visade vågen 0,5 kg ner i morse det var bra för den visade 0,5 kg upp igår.Jag ska ta tag i städningen idag tänkte jag men är inte riktigt taggad för det faktiskt,motivationen tryter.


Av susanne berglund - 25 januari 2010 09:16

 Igår gjorde jag en jättemiss när vi var på kvällspromenaden,Mio gick lös och R och jag gick och pratade han var en bit framför oss när jag ser att det kommer en annan hund,jag ropar då stanna och Mio stannar en stund men sen börjar han trava fram till den andra hunden en huskie liknande sak,han morrade medans jag var förbannad för han inte stannade och stod kvar, jag lubbar efter honom men han är redan framme och morrar men viftar på svansen han hör och ser inte mig över huvudtaget utan är helt uppe i den andra hunden,när jag kommer fram tar jag tag i honom och han blir rädd morrar åt mig jag tar tagska i honom och ska läsa paragrafer men han blir inte skogstokig men inte glad,så då morrar han åt mig tuggar på mina tummar ivanlig ordning medans jag läser lusen av honom,samtidigt som jag börjar blöda ymnigt med näsblod,stackars matten till den andra hunden trippade i väg i ren förskräckelse.MITT PUCKO!

 Jag kommer att ha skapat ett monster om jag inte börja tänka innan jag handlar.R tycker att jag måste tagga ner och han har rätt Mio morrar en liten stund sen vill han busa eller så går han undan om hunden vi möter inte är på humör,Jag lovar att bli en bättre matte!

 Idag ska jag jobba kväll sen har jag semester resten av veckan eftersom vi ska på skidsemester,R har varit ledig i helgen och här har inte hänt ett skit,ja han har gjort ett stordåd i herkules stil och tvättat 6 maskiner,men reste har han varit så gullig och lämnat till mig han har dessutom jour så nån hjälp av honom lär det inte bli tal om.  .

Av susanne berglund - 21 januari 2010 12:32

 I morse var M och jag till tandläkare hon tappade en bit av en tand på trettondagen så jag tyckte det var bäst att kolla upp det,vi får ju inte titta i hennes mun så jag hade ingen aning om hur det såg ut men det visade sig att damen har en gammal tand kvar igen och en del av den hade ramlat ut,skönt dessutom fylde dom lite mer i den tanden som har en missbildning i emaljen så nu se det fint ut igen,hon sköter ju sin munvård helt på egen hand men det såg ju bra ut,jag hoppas det fortsätter så.

 Mio och jag har varit på en sväng rint gryta kyrka idag på morronen det tar ungefär 1½h nu på vintern och vi fick pulsa en del,men jag är vid gott mod hade minskat 0,5 kg i morse trots en stor semla igår kväll,och det är lättare att komma iväg när man mår bra.  .Efter kyrkan ligger det ett stall och våran granne har sin häst där hon har också hundarna Texas och tuff två boarder collies som Mio gillar skarpt,dom kunde leka en stund medans mattarna pratade skit,Mio vågade även gå in i stallet där hennes häst stod i gången,bara några steg men vilken modig kille han är och han skötte sig fint inget skall eller tokryck,duktig gosse! 

 Emma är hemma med förkylning idag,hon får vara hemma imorron också så hon piggar på sig till vemdalen trippen. ha en underbar dag!

Av susanne berglund - 20 januari 2010 14:01

 Jag har blödit näsblod dagligen i en vecka nu,jag vill inte mer,går jag ut blöder jag, går jag in blöder jag, anstränger mig,vilar sover,äter,duschar, you name it.

 Dessutom ringde just försäkringskassan och dom måste ha en massa uppgifter om min inkomst men på lönekontoret kan man inte göra det eftersom vi har den poängmodell som vi har bläää.

 I morse var Mio och jag in till enköping en sväng,först tog vi en promenad på en timme ungefär och Mio tyckte det var toppen och han kissade massor,sen var jag och stor handlade,så nu väntar jag på att få hämta M nere på skolan kl 15,då blir det nog en promenix till med Mio,innan hans kusiner Wilma och Nemo kommer i kväll då ska vi åka skridskor ,det ska bli kul tycker jag.

 Nu drar min dotter i mig och vill spela sims ha en bra dag och Jenny tack för tipset,jag blir glad för alla tips om mitt hunderi!  

Av susanne berglund - 18 januari 2010 09:16

 Ska jobba kväll och sen är jag ledig 3 dagar det ska bli skönt,Mio har lugnat ner sig en aning,han lyssnar igen och vi har passerat 2 hundar som han knappast tittat på?Jag vet inte vad som hänt men hormonerna har för tillfället stabiliserats,han har kunnat gå utan koppel hela eller åtminstonne halva promenaderna och det är ju så skönt.

 Jag har börjat bokföra mina motionsvanor och även min morronvikt varje dag det är ett sätt som funkar för mig, så har jag gjort förut och det gör att man lyckas hålla motivationen uppe under längre tid,för motivationen är ju det som tryter när man börjar missköta sin kropp,dock tror jag att åldern börjar påverka min förmåga att bränna fett,jag är inte helt nöjd med resultatet men å andra sidan har det tagit hela hösten att bygga hela hyddan och då får det väll ta lite tid att bränna den också,det går ju åt rätt håll i alla fall.

 Nu ska jag städa och laga lite mat till i kväll ha en skön dag

Av susanne berglund - 17 januari 2010 17:39

 Nu har jag gjort en dag till på jobbet och det gick smärtfritt vill jag lova,lite synd är det om dessa människor som ska jobba med mig,jag är om jag får säga det själv lite ostrukturerad och virrig på dag passen(ja det kanske jag är dom andra passen också)jag blir lite trött och planerar inte så bra kan jag tycka men trevligt har vi och idag har jag även pratat lite skit,mer än jag bör men det är AnnaLenas fel för hon är en sån jag litar på och är så himla rar och då pratar jag bara på liksom,dessutom har vi ungefär samma tankar om saker och ting och det underlättar också pratet.

 Mio håller precis på att käka så nu är det dax för kvällspromenaden,igår kväll när jag kom hem käkade jag godis och idag var Lena på jobbet så det blev toscakaka jag skulle inte ha men var så himla hungrig så nu måste jag ut och göra av med alla extra kalorier jag smackat i mig sen igår kväll,ha det gott!  

Av susanne berglund - 16 januari 2010 22:31

 Ska upp imorronbitti och jobba så det är sängen som hägrar,sov gott  

Av susanne berglund - 15 januari 2010 09:06

 Jag har faktiskt redan tulpaner på köksbordet,så jag köper inga nya idag.Igår var vi till skridskobanan och åkte skridskor tjejerna R,jag och Mio det var ok men lite läskigt eftersom jag inte har någon hjälm,och eftersom man jobbar på niva så blir jag lite nervös,så en ny hjälm ska det bli senare.

 Mio och jag hade en riktigt dispyt igår då han vaktade sin grisknorr,jag var riktigt lessen igår och tänkte att jag fixar nog inte det här,min älskade hund,vad skulle jag ta mig till utan honom? Men han hade nog bara en extremt hormonfylld och dålig dag igår.

 Nu har jag inte tid att sitta här mer jag måste röja innan jag ska åka och jobba i kväll ha det bra!

Ovido - Quiz & Flashcards