Alla inlägg under mars 2009

Av susanne berglund - 10 mars 2009 20:06

 Här kommer lite bilder på Mio se och njut!

Av susanne berglund - 10 mars 2009 19:27

 Igår var det "examen" på valpkursen,Hit övningen som vi tränat med koppel i flera veckor skulle nu prövas utan koppel,resultaten var spridda några kom direkt några fattade ingenting och några kom efter ett litet tag. Mio har haft det lite tufft i sin grupp eftersom dom andra, nästan alla finner honom mycket attraktiv,så alla juckar på honom,så så fort dom släpte sina hundar så rusade dom på honom och brydde sig inte ett dugg av vad deras mattar sa,stackars Mio värnade sig så gott han kunde,och några gånger fräste han i från men han är minst för utom Hilda som är 2 veckor yngre och en chihuahua. När det var dax för Mio så tänkte jag att han inte skulle våga gå till dom andra men han sprang till charlie en långhårigtax och dom busade lite, sen ropade jag Mio hit ingen reaktion men andra gången så kom han i full galopp, han är så duktig min kille.

 På kvällen när vi kommit hem så var han helt slut och drömde hela kvällen i soffan och i natt har han väckt mig tusen gånger upp och ner i sängen hela tiden.Lilla hjärtat.

 Imorron har jag och Mathilda fullt upp vid lunch ska vi träffa en överläkare på bup och på kvällen ska hon in och spela fiol i en riktig orkester.Igår kunde vi äntligen hämta ut hennes melatonin,så nu hoppas vi på en ljusare framtid.

 Viktor har spanska prov imorron,det är lite svårt att ha koll när man inte kan språket själv men han låter så cool, och när jag frågar och förhör honom så svarar han vad jag kan förstå korrekt,han hade så gott som alla rätt på sista provet,och jag ber till gud att det går lika bra den här gången,eftersom kritiken från bland annat spanska läraren var rätt så hård.

 Hur som helst så älskar jag mina barn hur mycket som helst(men mer innerligt om det går bra på proven)och dom är ganska duktiga iallafall puss på er Viktor Mathilda och Emma!!!

Av susanne berglund - 6 mars 2009 10:47

 Perlan har precis varit här och fikat,jättetrevligt och grattis Janette till "nya jobbet"!

 Annars är allt som vanligt vi kursar 2 ggr per vecka,valp kurs som är jättekul och utvecklande och aspergerkurs som också är jätte bra och utvecklande men psykiskt rätt tungt.Ronny och jag skulle behöva mer tid tillsammans, vi är aldrig hemma samtidigt det mesta sköts via telefonen,inte konstigt att vi inte får till rutiner och har dålig koll på läget.

 Mio växer så det knakar vi vägde honom förra helgen när vi köpte ny mat,11,2 kg,han har gått upp över 3½ kg på 2månader, ja lite tjock är han men jag kan inte rå för det,han är ju så duktig och vi tränar så mycket och då får han ju godis,men vi måste kanske börja med klicker senare. Valp kursen är slut om 1½vecka och sen blir det en lydnadskurs direkt på det och sen en agility kurs direkt på det och om jag får semester som jag tänkt blir det en svampletar kurs v.33.Jag älskar att gå på kurs!!!

 Nä nu är det dax att börja förbereda att gå till jobbet i kväll ha en bra dag!


Av susanne berglund - 4 mars 2009 08:41

 Ja,från jobbet men fy vad jag har mycket inbokat idag och imorron,kurser, utvecklingsamtal,jag ska hämta en säng hos en kompis i morron och sen måste jag baka tjejerna har utflykter både torsdag och fredag.

 Eftersom det regnar ute så har vi skjutit lite på morgon promenixen,Mio ligger i soffan och sover(han har blivit så stor så han kan hoppa upp själv). Det är så mycket han kan nu förtiden och han börjar till och med få lite plym på svansen.

 Nä nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva ha det gott!

Ovido - Quiz & Flashcards