Alla inlägg under juni 2010

Av susanne berglund - 18 juni 2010 12:00

 Ja fejjan är liksom enklare!Men nu känner jag att jag behöver vädra lite mer,jag är nämligen sååååå förbaaanad,Kaninen ligger risigt till,eftersom hon käkat upp sladden till min nya Ipod men hon har ju en hjärna som en halv ärta så hon är lite förlåten även om jag fortfarande funderar på att göra soppa på henne till helgen men Viktor har en fullt utvecklad hjärna av god storlek,men den är liksom inte i funktion,Inatt  klockan ett fick jag frispel på honom,jävla unge rent ut sagt,han kommer och går när han vill sitter uppe hela nätterna och sover bort dagarna,dessutom är han så uppkäftig,det går liksom inte att diskutera med honom längre.Hunden skäller varje gång han öppnar dörren,och då väcker han hela huset,vi har sagt att kl 22.00 ska han vara hemma men han tycker att han är hemma när han är utanför med kompisar(tjejer) och spelar fotboll eller sitter och snackar.Ofta för att inte säga alltid är han och kompisarna här inne,och det fikas och äts mat ganska många ggr på ett dygn men det skiter jag i men varför i helvete kan man inte plocka undan efter sig nä smör, pålägg,bröd mjölk disk you name it står i travar runt hela huset jag har otaliga gånger sagt att jag inte är ett hembiträde men det går inte in.Nästa år ska dom på kollo 4 veckor,annars kommer jag att vara pensionsfärdig.Jag vill till värmland igen längt från disk städ matlagning och tjafs.

 Usch dessutom är jag krasslig i dag ont i halsen,frusen och snorig bläää,Marie på jobbet ringde och erbjöd mig kompledigt i dag och det köpte jag rakt av,jag kan fortfarande bli inringd till klockan 14.00 men jag hoppas det inte blir så.

 I morron ska syster och jag springa i bälinge ett fantastiskt spår som är hur kul som helst att springa,men det ser ju ut som jag kanske måste hoppa det tills jag mår bättre,typiskt!

 Fy vad deprimerande det blev,men nu har jag lättat på hjärtat.Jag fick ett nytt mail av Lena Arro idag författaren vi mailade angående Mathildas rädsla för pizza och hon skrev att hon lägger om sitt upplägg av föreläsningarna på särskolorna,för att inte skrämma flera barn,jag säger bara vilken kvinna och vilket gensvar vi fick på vårat mail,Tusen tack Lena!

 Nu ska jag göra nått kanske slappa!

Av susanne berglund - 9 juni 2010 11:23

 Men måste uppdatera lite,vi har kommit hem från värmland,en underbar semester,jag har skrattat mer under den här veckan än vad jag har gjort under dom sammanlagda sista 10 åren av mitt liv,Tack Katarina för att du hängde med och jag hoppas vi gör om det igen!

 Dessvärre kom jag hem till magsjuka,och en liten tjej med en riktigt elak förkylning,så nu har jag vabbat 2 dagar,börjar få lite längtan till jobbet faktiskt men det är en riktigt hektisk vecka det här,mycket som ska ordnas och hur mycket möten som helst,men snart är det sommarlov och bara 2½vecka kvar till våran semester.

 Jag har efter mycket om och men fått iväg ett mail till författaren Lena Arro som skrivit barn boken "döden i pizzan",en bok som krånglat riktigt mycket här hemma,och hon svarade nästan på en gång,ett jätte fint svar som jag hoppas Mathilda kan försonas med och äntligen kan äta pizza igen eller åtminnstonne att resten av familjen kan göra det utan att duscha,sanera köket,byta kläder och sedan iallafall behöva bekräfta att vi inte har pizza bitar på oss.

 Nä nu ska jag dricka kaffe och sedan ska hunden och jag ut och springa ha en bra dag KRAM

Ovido - Quiz & Flashcards