Alla inlägg under maj 2010

Av susanne berglund - 21 maj 2010 09:52

...fjällnora är det idag,Min syster och jag åkte till fjällnora igår för att gå med hundarna men också för att det finns hundbad där,Mio som ÄLSKAR vatten blev i vanlig ordning helt rabiat,han tycker att vattnet som är det finaste som finns bara är hans ingen annan får bada BARA HAN! Lite jobbigt blir det kan jag säga och både jag och Katarina fick ta tag i honom ordentligt och läsa paragrafer(han lyssnade typ 3 sekunder sen skrek han av vattenlängtan och ägande begär)tyvärr så fick vi gå därifrån eftersom han inte kan kontrollera sig i närheten av vatten men efter 1½h iskogen gick vi tillbaka föratt bada Wilma som var nyfrissad och super snygg men som till sin mattes bestörtning bestämt sig för att radera all doft av schampo men en odör av avföring av okänd sort i stället,då fick Mio snällt sitta och titta på och han skötte sig ok måste jag säga,sen fick han doppa sig lite längre bort.

 I morse vaknade jag av att Ronny startade duschen,han meddelade innan han stack till jobbet att Mio rullat sig i någons maginnehåll,vilka underbara djur vi har nära oss.

 Idag ska jag jobba kväll det känns helt ok faktiskt jag har bara sex pass kvar sen sticker jag och mio till värmland med syrran Nemo och Wilma,det kommer bli så kul!

Av susanne berglund - 12 maj 2010 13:40

 Köket och vardagsrummet är frikänt,äntligen kan vi börja renovera,ja riktigt så fort kommer det inte att gå men ändå skönt att kunna tänka bort fläkten som surrat i över en vecka,jag har spaklat trappen och klurar på hur det blir smartast att göra när den ska målas,tirktiden är 10h och den luktar endel,jag skulle kunna natta barnen i kväll och måla innan jag somnar,eller så får barnen sova där nere i natt och vi låter bli att använda över våningen under torktiden,det är nog smartast.

 Igår var min syster och jag till jälla på promenad,Mio var jätte duktig han kom när jag ropade och stannade bra på kommando,har gossen månne mognat något?Eller var det bara tillfälligt?hur som helst var det lite skojigt,och det var en perfekt kväll för promenad,speciellt när sällskapet är så trevligt också.


 Min syster och jag vill börja viltspåra,jag har letat lite på nätet men det är inte helt lätt att hitta kurser,cockerklubben är duktiga på sånt men just nu fanns det ingen kurs planerad,Katarina har skickat en förfrågan till en tjej i tärnsjö så förhoppningsvis kommer vi igång snart.Både jag och min syster tror att det kan vara jättekul och jag tror Mio är som klipt och skuren för det,men vi får se.


 Nu ska jag till spåret för en runda ha en skön eftermiddag!

Av susanne berglund - 9 maj 2010 18:57

 Jag hinner inte riktigt med att blogga,vi sitter ju här i skiten med ett halvt parkettgolv i kök och vardagsrum en trapp som är halv slipad och en hall där vi ska bila golv och riva vägg,det går frammåt men så sakta.

 Idag var vi till ekilla badet i bålsta och badade med Mio han klev ur bilen och satte nosen i vädret och söp in doften av VATTEN,sen rasade han fram tills vi kom till en liten vik och då kastade han sig i och simmade som en tok,jag kastade pinnar åt honom och han hämtade så duktigt,Han kan ju inte apportera men det skulle man kunna träna i just vatten tror jag.Vi hittade också en rådjurs del,ett ben,som hängde i ett träd jag tog ner det och Mio tyckte det var jättespännande.

 Nu måste jag hoppa i duschen och packa mat för jag ska till jobbet snart,Jag måste bara skicka en Kram till Kim som hade det jobbigt på arbetet i fredags,stå på dig Ta ingen skit,du är bäst!

Ovido - Quiz & Flashcards