Alla inlägg under juni 2009

Av susanne berglund - 17 juni 2009 12:42

 Ja idag är dt sol ute det är knappast man vet hur det är för fy vad blött det har varit.

 I dag ska jag hämta ut tapeterna till Viktors och vårat sovrum,dom är så fina,när vi ska få upp dom vet jag inte det visar sig nämligen att våran enda lediga helg den här sommaren så är det fest uppe hos bror min,och det vill vi ju inte missa för allt i världen.

 snart är det midsommar,inget som bekymrar mig eftersom jag jobbar 3 nätter i helgen,så Ronny och barnen bor hos Leffe i helgen det blir skönt för då kan jag sova ordentligt.

 Nä dax för kaffe jag ska försöka skriva en gång till idag.

BIO

Av susanne berglund - 6 juni 2009 21:25

 Jag ska gå på bio i morgon vi har bokat män som hatar kvinnor,äntligen i flera veckor har vi varit på gång men nu så,äntligen!

 Jag vakar av idag och sov till 13.00 Ronny och barnen var och gratulerade faster Linn som blev 16 år idag,Grattis LInn!!Mio och jag har varit på promenad nu på kvällen och han är ju fantastisk min hund,han kom på alla inkallningar stannade till och med när han jagade en retsam sädeärla,när jag sa stanna,vi gick även lite fot det var så länge sedan men han fixade det galant,han är fantastisk min hund jag blir som helt varm i kroppen när jag tänker på honom,vilken tur att jag köpte honom!

 I morgon ska syrran och jag på lägenhetsvisning i sävja dt ska bli kul men min dag är något schåig jag ska packa släpkärran med skräp,baka bullar träffa katarina kl 12.00 och åka på bio kl 17.00,ja det blir en tidig morgon i morgon.

 Nä nu vill Viktor spela dax att dusch ha en trevlig kväll

Av susanne berglund - 4 juni 2009 17:16

 Hela dagen har det öst ner,så vi har mest varit inne idag Mio är rätt så nöjd med det det blev 2 långa promenader igår.Jag ska jobba inatt så det blir en tråkig dag imorgon för honom men det brukar bli bra i slutändan.Igår borstade jag igenom Mio från nosen till svansen och han blev så fin,jag plockade hur många fästingar som helst,ingen som satt sig men dom kröp över hela honom,dom är ju ganska lätta att se eftersom han är röd,jag fick bort hur mycket ull som helst och jag lyckades klippa bort en massa hår mellan trampdynorna och på tassarna,så nu är han så fin så, han har faktiskt gått ner i vikt och som han ser ut nu tycker jag är jätte fint.Puss på dig Mio du är världens bästa hund!

 Alla barnen är förkylda men idag har jag tvingat iväg dom till skolan,ja Emma vill absolut inte vara hemma hon måste till skolan men dom andra två skulle nog gärna plugga på halvtid om dom fick men nu är det bara 6 dagar kvar sedan är det lång ledigt och det förtjänar dom faktiskt.

 Nä dax att fixa mat, laxpaj blir det idag och ingen av barnen kommer att käka har dom lovat men va sjutton vi kan ju inte leva på pannkaka pasta och korv då blir man ju deprimerad.

Av susanne berglund - 3 juni 2009 14:12

 Igår var jag i stan med Viktor och Emma, vi letade avslutningskläder och det var riktigt kul.Jag trodde att Emma skulle vara så lätt att handla till men si det var det inte,Viktor däremot hittade alla sina kläder på stadium, på HERRAVDELNINGEN, fatta han kan ha vuxen kläder otroligt, han hittade dessutom nya skor,i storlek 41 jisses,han är 12 år.Emmas shopping var lite mer omständig hon hittade tillslut en tyllkjol och ett skit snyggt linne plus typ 20 accesoarer,Mathilda köpte sina avslutningskläder redan i mars så hon är klar.

 Jag har köpt nya burkar till köket idag 3st kaffe socker och the burkar otroligt fina,jag har velat ha dom länge men så velar man hit och dit för dom behövs ju egentligen inte,men nu är det så snyggt i köket,härligt!

 Idag ska vi käka pannkaka, Mathilda vill ha chokladpudding och grädde efteråt så jag får väll åka till spåret och ta några varv så jag inte vräker i mig en massa onyttigheter.

 Nä nu ska jag kamma min hund det var nog en vecka sedan så det behövs garanterat,hans tassar behöver nog klippas också.Ha en bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards