Alla inlägg under september 2008

Av susanne berglund - 30 september 2008 16:44

 Jaha, det var första natten, 2 kvar sen är jag ledig 4 dagar, det blir skönt.

 Det händer inte så mycket när man jobbar natt,man jobbar sover och slöar,det är ett vakum kan man säga.Jag sov till två idag,det är ok, imorron kan jag förmodligen sova ända till halv 4.Jag har fått ont i en tumme, det låter löjligt men det ilar och molar enda upp i armbågen,så nu käkar jag en massa värktabletter.Nä nu ska jag fixa maten ha en bra kväll!

Av susanne berglund - 29 september 2008 12:58

 Jaha, då har vi krasch landat och seglat upp bland molnen igen allt på en halv timme, Ja vad ska jag säga att skaffa hund är nog det svåraste jag gett mig in på hur fan gör folk, för en halvtimme sedan ringde uppfödaren som har tiken vi ville ha valp efter och gissa vad? Jo hon var skendräktig,det här har hänt oss en gång tidigare kan jag säga,och nu blir jag galen snart.Ägaren till tiken var jätte snäll och bad så mycket om ursäkt, fast hon inte kunnat göra något åt saken,och hon rekomenderade en massa uppfödare,så jag ringde en i Karlstad och gissa vad dom hade valpar,dock var den enda röda hanen tingad (min vanliga tur) men det visade sig att dom skulle få nya valpar om ca 3 veckor och där var både tiken och hanen röd alltså garanterade röda valpar,så nu har jag tingat en röd hane, blir det inget den här gången är det nog inte meningen att vi ska ha hund,men jag ber en bön varje kväll för jag och vi vill så gärna ha en ny familjemedlem på fyra ben.

 nu ska jag vila en stund,ha det gott

Av susanne berglund - 29 september 2008 10:06

 Jag hatar måndagar precis som min dotter, vilken jävla morgon,hon vaknade sur arg och ledsen, skulle inte klä på sig,äta eller ta med sig gympa kläderna,Jag väntade i skolan,som tur var fick jag skälla lite på tre av hennes klasskompisar som dummade sig.När Annika kom blev hon ännu surare och när jag gick mot bilen kom hon ut med dunder och brak och skrek så det ekade på hela skolgården.Jag ska jobba natt 3 nätter,om morgondagen blir likadan kommer jag att flippra ur,Jag lirkar, fibblar, peppar och har mig och det ger inte ett skit i dagsläget,dessutom är inte Ronny och jag riktigt överäns om var ribban ska läggas,enligt mig så fastnar han i ett småaktigt beteende som funkar på dom andra barnen,men inte på mathilda(min åsikt).

 Göteborg var fantastiskt,vi har haft en jätte bra helg,alla campingplatser i göteborg var fullbokade så vi fick campa i Allingsås,Lövekulle camping, det var jätte fint där, fräscht.Så fredagen ängnade vi åt Allingsås,och på lördag vid lunch åkte vi in till Lisseberg,vi har aldrig varit på lisseberg med barnen förut och det var ju skit kul,Mathilda och Emma åkte massor och jag och Viktor satt på olika bänkar och käkade.Kl 16.00 så var det teaterdax, Solsting och snedsprång,det var sååå kul jag skrattade massor,och Mathildaa var helt ifrån sig det lilla livet.Efteråt var hon naturligtvis sur som såpa eftersom hon inte vann utlottningen av den signerade ukulelen och inte fick autograf av Dag Otto hennes stora idol,men det gick över när vi kom ut på lisseberg igen och hon fick åka karusell.Vi var kvar på lisseberg till ca 22.00 och sista halvtimmen gick vi och tittade på dom stora åkatraktionerna, fy fan säger jag,om någon vill ta livet av mig så behöver dom bara sätta mig i en av dessa ""karuseller" jag fattar inte att det är tillåtet att gunga och snurra så högt och fort,ofattbart! jag blev lite illamående av kaninresan.Det är med tungt hjärta vi parkerar husvagnen för vintern,men vi får ut mer nästa år..

 Inget nytt på valpfronten,jag ska ringa och kolla läget idag så får vi se,ha en solig dag alla människor.

Av susanne berglund - 25 september 2008 23:28

 I morron drar vi till göteborg problemet är att vi inte vet var vi ska bo,det är inte så många campingar som har öppet,men det får lösa sig kemiskt på vägen ner. Jag hade ju glömt bort djuren,men snälla Janette ställer ju alltid upp så nu får dom lite käk på lördag, det hade ju varit grant att ta med sig dom små liven ner till göteborg,där härjar ju blåtunga som mest nu, men det kanske inte går på gnagare.

 Idag firar Ronny och jag nio årig bröllopsdag,som vanligt träffas vi knappast, vi har faktiskt aldrig firat den här dagen det är lite tråkigt jag hade inte tackat nej till champagne och jordgubbar,så här på nattkröken och så kanske han ville killa mig lite under fötterna, men det lockar inte så mycket,mina fötter alltså,och hade vi drukit champagne hade vi bara blivit trötta och somnat, nä det är bättre sitta uppe nykter betala räkningar efter en kväll på jobbet.Men nästa år är det tio år då måste vi göra något.

 Det har inte blivit några valpar ännu vad jag kunnat se, jag måste ringa snart vi är rätt otåliga här hemma speciellt hon som börjar på M och slutar på athilda..nä nu ska jag krypa ner i sängen där Ronny redan drar timmerstockar, (dax för öronproppar snart)Jag får väll hjälpa honom med det antar jag. Sov gott vi hörs på söndag.

Av susanne berglund - 23 september 2008 09:27

Ännu en morgon som spårat ur,ännu en morgon i lärarrummet.Igår var vi på bup och pratade,det var ett bra möte men jag blir så trött efteråt,det sitteri i dagar,Kanske kan man jämföra det med ett mentalt marathonlopp, och man blir som apatisk efteråt,men det är skönt att någon lyssnar på en och att någon anser att man resonerar i rätt banor.

 Emma är hemma idag hon har fortfarande problem med sin mage,jag hoppas det löser sig under dagen.Jag ska jobba kväll idag men jag har ingen lust alls!

Av susanne berglund - 22 september 2008 09:00

 Usch vilken morgon,Mathilda har varit på ett ruskigt humör idag, man märker på en gång när det ska bli en sådan morgon det hänger i luften här hemma,hon behöver inte kliva ur sängen eller säga någonting man känner i hela kroppen att det klart för drabbning,så vi fick sitta  20min i lärarrummet och sedan gick Mathilda till lilla gruppen med Annika och Kicki,det är så skönt att den möjligheten finns för henne.

 Emma har också mått dåligt på morgonen,hon har inte skött magen på över en vecka och nu har vi laxerat hela helgen,så då blir det körit i magen på henne,men det var skolfoto idag och det ville hon inte missa,lilla skruttan.

 Viktor klev raskt upp imorse gjorde det han skulle,till och med drog upp persiennerna,härligt då blir man lycklig!

 Nu ska jag städa här hemma,det ser för taskigt ut,tvätt berget är på kebenekaise nivå,ha en undertbar dag!

Av susanne berglund - 19 september 2008 12:10

 Ja i dag fuller minsta lillebror år 31 stycken,jag hoppas du får en bra födelsedag vi kommer imorron kväll om det går bra? efter jobbet.

 Jag ska snart åka och jobba, solen skiner ute och jag hade gärna varit ute på promenad istället för att gå på jobbet, men det är ok en då,Inga hundvalpar en så länge vi väntar och kollar morgon och kväll men det går inte fortare för det nä ha en bra dag hej så länge dax att käka lunch.

Av susanne berglund - 18 september 2008 18:05

 Usch vad jag är trött idag jag vill bara sova så det så,men jag ska försöka få med mig gubben ut en sväng.

 Igår var vi på föräldrar kurs vilken upplevelse! Jag tror att det kanske inte är rätt forum för oss, vi ska prova igen nästa vecka men blir det inte mer än så här så har vi inget där att göra.Igår var det mest information,men på slutet kom det igång en liten diskussion och spontant känner jag att det kanske är barnen till de föräldrarna som var där som behöver stöd jag kan bara säga att några mammor och pappor i det rummet skulle inte klara en dag ivårat liv,folk har sådana i-landsproblem,nä jag tycker nog att vi gör ett rätt så gott jobb här hemma,och läget är fortfarande rätt så stabilt.

  Idag fick jag min semesterdag nästa fredag beviljad,underbart,då sticker vi till göteborg redan på fredag morgon,Carina som sköter bemanningen är en riktig pärla hon jobbar verkligen för att allt ska bli så bra som möjligt för alla.Nä nu vill sonen spela wow ha det bra och Stefan kör försiktig och sov gott,


Ovido - Quiz & Flashcards