Alla inlägg under mars 2010

Av susanne berglund - 31 mars 2010 09:32

I morron bitti ska Mio till frissan så i går blev det schamponering,inget han gillar men det får han ta,nu luktar han sommaräng och är så mjuk och mysig.men han var lite sur i går så han sov på soffan,typiskt eftersom han gott kunnat lega i sängen när han för en gång skull var ren,nu ligger han i hallen på mina springafortskor och drömmer,tassarna rycker och man kan ana att han ger i från sig ljudliga skall  .

 Våran värmlandsresa är snart klar,efter div strul med stugbokning så har vi nog hittat en liten en som nog blir bra,det ska bli så kul.

 I går hade M sprungit hem från skolan,det visade sig att två tjejer i hennes klass hade hållt fast henne och tvingat henne att ta i en av hennes gamla matlådor som hon var rädd för,eftersom brödet i den var mögligt,dom hade skrikigt att hon var löjlig och tvingat henne att ta på den,Mathilda började gråta och sprang hem,Usch vad lessen man blir,skönt att det är lov snart.

Av susanne berglund - 28 mars 2010 10:38

 Viktor har sovit och sover fortfarande hos Pontus i natt,ja som sagt dom somnade nog först nu på morgonen,Emma ska i väg på handbollsmatch,jag måste vara hemma och tvätta och fixa lite för sen ska vi hem till min lillebror som har fyllt år i torsdags,min syster och hennes hundar ska med så det blir en promenix med dogsen,underbart.Ha en bra dag

Av susanne berglund - 27 mars 2010 19:02

 Han var så diskret i morse,la sig lite fint brevid mig,nära så att täcket inte räckte till,blixt stilla när jag inte rörde mig sträckte han ut och blev super lång,stilla igen,sen in med nosen i armhålan och tvätta lite försiktigt, ursäkta vem fan vaknar inte då,och då blir man ju såååå glaaad,hoppar runt i sängen och kliver husse på mitten så han skriker,ja vi var väll ur sängen senast 06.30

 sen var det bara att städa,tvätta och en sväng in till stan,Ikea,stadium,brukshundcenter och on off.Nya lampor och gardiner,springa fort skor,hundmat,nya el tandborstar mm,dessutom var vi och kollade på ny bil,jag hittade en riktigt fin en och jag kan säga att jag hade slagit till om vi bara haft,några tusen till på banken en jätte fin ford focus,jag älskade den och vill ha en sån så det så,Ronny kan köra min eländiga bil som är så skitig och tråkig och som han bestämde att jag skulle köra,kör skitbilen själv!

 Vid halv fem tog jag Mio och stack i väg på årets första jogging runda,underbart det var så skönt men jobbigt,Mio är helt slut och ligger så fint under datorn och slaggar.

 Nu ska jag käka lördagsgodis ha en trevlig kväll, och glöm inte släcka lyset kl 20.30 och vrida fram klockan i natt.

Av susanne berglund - 26 mars 2010 13:29

 Trött, ont i huvudet,usch mår inget bra,jag har varit en häxa här hemma sista veckan,blää,dags för botgöring.

Av susanne berglund - 24 mars 2010 12:15

 I morse stack jag mio och Mathilda in till stan för at skaffa mig ett nytt passerkort,som vanligt är det omöjligt att hitta en parkering så vi snurrade säkert en ½h innan jag hittade en, 2km bort,då hade Mio kräkts i hela baksätet stackarn, och bilen stank av maginnehåll bläää,men efter en lite promenad och ett besök hos id-människorna så är jag nu berättigad inträde ytterligare 5år på firman.

 Jag har försökt sova lite eftersom det är dax för natt jobb igen 2 nätter,men det går inte jag är liksom skit seg men sova nej!Så nu ska Mio och jag gå ut en runda istället,solen skiner och det är riktigt skönt ute ha en bra dag!

Av susanne berglund - 23 mars 2010 16:26

 Nu är jag vaken igen,ja jag gick faktiskt upp redan kl 12.30,Viktor hade med sig 4 polare och Emma 1 kompis,dvs att jag måste ändra matplanerna för idag,kanske korv och makaroner?Vilken fest!.I kväll spelar Emma handboll så det är snart dax att åka ner till hallen,kanske måste fru berglund kamma håret?

 I kväll ska Mio och jag ta en längre runda,han har inte fått göra nått kul sedan i lördags stackarn,det är ett schå för honom ute just nu kramsnön bildar miljoner klumpar under honom så till slut kan han knappast gå,mindre roligt,men jag får hålla honom från drivorna så kanske vi klarar oss hyfsat,Nu ska jag kamma håret och skjutsa ner tjejerna till handbollen ha en bra kväll


Av susanne berglund - 22 mars 2010 17:39

 På torsdag nästa vecka ska jag till frissan med Mio underbart,hon verkade jättebra och trevlig,tyvärr har jag ju klippt honom lite själv så hon kanske får dåndimpen men va fan ska en stackars matte göra då?Ja jag kan ju alltid skylla på min syster?! Hm.

 Igår kväll när jag kom till jobbet kom jag inte in,det visade sig att mitt passerkort gått ut i lördags,hade jag ingen aning om,jag blev insläpt av en vakt och sen fick jag låna kort under natten, passerkorts görarna börjar jobba först kl 07.30 dröm och glöm att jag sitter kvar tills dess, nä jag får åka in på onsdag och fixa det,men man är helt handikappad utan kort,inte änns tillgång till toalett.

 Nu ska jag dricka kaffe, sen är det dax att göra sig i ordning för jobbet igen sov gott ni som får.

Av susanne berglund - 21 mars 2010 16:31

 Ja då var det vinter igen,men igår var det så underbart! Katarina och jag gick den 20km långa rundan vi hittade för 2 veckor sedan,3h och 50 min tog det inte illa va!! Hundarna mös i solen och det hände lite spånnande saker,vi träffade en joggare,tre gånger träffade eller såg vi andra hundar och en av dom var i slutet på sitt löp,Mio och Nemo tyckte hon var urtjusig.Sen hittade vi benrester av vad vilt experterna sussi och kattis konstaterade var en älgkalv som förmodligen frysit ihjäl ungefär när den föddes,det tyckte hundarna också var spännande. Mio nallade även en av våra bananer som vi skulle ha på fruktstunden,han vaktade den med sitt liv och vi skrattade så vi nästan kissade på oss.Efter promenaden käkade vi fisksoppa och hallonpaj Katarina hade med sig en bra sax så vi trimmade Mio på halsen och öronen,skit skönt han såg ut som en björn innan.Här kommer lite bilder från igår:                         

Ovido - Quiz & Flashcards