Direktlänk till inlägg 6 augusti 2011

Gotland

Av susanne berglund - 6 augusti 2011 11:26

 Kl 00.30 i torsdags kom vi hem från en vecka på Gotland,vi har haft det fantastiskt och Emma sa efteråt att det kändes som vi varit där i 30år en liten överdrift men vi gjorde massor av saker hela dagarna så veckan kändes lång på ett mycket positivt sätt.

 Gotland är mycket hundvänligt på många sätt men en stor nackdel va alla jävla kaniner,Mio gick kopplad överallt och det va kaniner överallt,lite synd med tanke på den fantastiska natur vi vandrade i,men vi överlevde det också.

 Lumelundagrottan och raukarna vid Holmhällar va det mest spektakulära för min del,kalkbrottet vid Slite gick inte av för hackor det heller men jag har inte en religiös inställning till cement som bror min.Barnen spenderade 2dagar på sommar/vattenland i kneipbyn men då va jag kvar vid husvagnen och "vilade"(läs städade och diskade).

 Ett besök på turistmottagningen vid visby lasarett hans också med eftersom Ronny innan vi åkte fick en fästing som troligtvis bar på borrelia.Hans ankel svullnade upp och blev röd/blå/lila,stort som en assiett ungefär,resultat 10 dagar med kåvepenin,som tur är har han inga symtom från cns,skräcksenariot hade varit en drägglande gubbe och jag bakom ratten med en husvagn på 6,10m,jag kan köra på vanlig väg men på och av färjan hua.

 Jag har en vecka kvar på min semester den ska jag ägna åt att skriva en novell till försäkringskassan,TRÅKIGT kan man säga att det är eller snarare menlöst,men men det är bara att ta tag i,måste liksom göras.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av susanne berglund - 4 februari 2012 09:35

 Idag är det skitkallt ute,igen,jag hatar kylan,allt blir så jävla jobbigt och omständigt,blääää!  Min syster är på väg hit och vi ska ut och promenera är tanken,från början hade vi stor stilade planer på att åka ner till Görveln,men nä det är för ...

Av susanne berglund - 19 januari 2012 09:32

  i morse var det ljust ute när jag för ovanlighetens skull skjutsade barnen till skolan vid 8-tiden,och tänk det är som bomull för själen.  Idag är det meningen att jag ska jobba igen efter 3 lediga dagar men först ska praktiskt prov i hlr avklara...

Av susanne berglund - 17 januari 2012 09:36

 Mio är hos frissan så jag är ensam hemma några timmar.Det är konstigt hur tomt det blir här hemma utan honom men när han är hemma så sover han mest.Jag hade planerat att göra ett hlr test inför kursen på torsdag men så hittade jag julnummret av hund...

Av susanne berglund - 11 december 2011 20:10

 Oj oj det är redan 11 december,som vanligt är den här tiden på åretr rätt stressig.I fredags hade Viktor nobelfest i skolan ett stort evenemang som en del främst tjejerna planerat sedan i juni,Ronny och jag hade kökstjänst,(vi har suttit med i plane...

Av susanne berglund - 8 november 2011 21:38

 Har kommit igång med lydnads träningen lite mer på alvar,jag har en plan mycket tack vare Jenny och Diesel som varit sååå duktiga under hösten.Till skillnad från ivanliga fall så tänkte jag till innan och se det blev så bra,Mio har varit super tänd ...

Ovido - Quiz & Flashcards