Direktlänk till inlägg 12 augusti 2011

Alla jävliga ting äro tre

Av susanne berglund - 12 augusti 2011 19:15

 Eller så hoppas jag det i alla fall för nu har dom hänt,Ronny kom hem från jobbet och åkte in till tippen med diverse skräp vi rensat ut,väl hemma ign skulle han koppla bort kärran som kommer i rull...på hans långfinger!det gjorde nog hiskligt ont för jag har inte sett honom så blek på väldigt länge.På med is och sen konstatera att den nageln antingen måste punkteras eller så faller den helt sonica av.Elände nr:1


 Elände nr:2:när smärtan i fingret lagt sig går han ut för att flytta på bilen så vi ska kunna sticka ut och lägga spår,tyvärr låg det nått vasst under höger framdäck för det blev pyspunka,helvete,dom däcken har inte rullat många mil,men men det va väll inte meningen heller.


 Elände nr:3 Ja ja vi har ju två bilar så det va bara att ta stinkobilen och åka ut i skogen,vi hittade en perfekt plats låste in Mio i hans nya bur vevade ner alla rutor och började bloda och snitsla,det gick såååå bra vilket flyt,gör man det själv är det så jävla bökigt men Ronny va jätte duktig med snitslarna och kul hade vi,jag ramlde ner från en sten vilket resulterade i gapskratt,till slut bestämde vi oss för vad vi skulle lägga spårslutet och vi ska precis gå siste stegen till trädet som skanken ska hänga i när ronny utbrister -nämen,ja vem står inte där jo Mio,urlycklig men lite skamsen,jaha bara att gå tillbka snitsla av och börja om.


 Mio hade "öppnat" buren själv och trängt sig ut,sen va det bara för honom att följa dom färska spåren,hundj..el.

 Nytt spår nya möjligheter, nu öppnade vi inte fönstrena så mycket men låste in honom väl i buren.Det nya spåret blev jättebra ett blodupphehåll på ca 5 meter,tre vinklar,som vanligt kom vi inte ut där vi tänkt men det blev bra en då.

När vi kom till bilen satt mio i framsätet och det visade sig att han tuggat sig ut den här gången, dvs min nya bur för 700kr är VÄRDELÖS,tur jag har en fantasstisk och generös syster som lånar en plats i sin bur till min sura hund,stackars Nemo får sitta på undantag när Mio åker med och nåde honom om han rör honom eller överhuvudtaget rör sig då är mio inte sen att visa sitt missnöje.


 Nu ska här drickas vin,sen ska jag sova och imorron är en annan dag...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av susanne berglund - 4 februari 2012 09:35

 Idag är det skitkallt ute,igen,jag hatar kylan,allt blir så jävla jobbigt och omständigt,blääää!  Min syster är på väg hit och vi ska ut och promenera är tanken,från början hade vi stor stilade planer på att åka ner till Görveln,men nä det är för ...

Av susanne berglund - 19 januari 2012 09:32

  i morse var det ljust ute när jag för ovanlighetens skull skjutsade barnen till skolan vid 8-tiden,och tänk det är som bomull för själen.  Idag är det meningen att jag ska jobba igen efter 3 lediga dagar men först ska praktiskt prov i hlr avklara...

Av susanne berglund - 17 januari 2012 09:36

 Mio är hos frissan så jag är ensam hemma några timmar.Det är konstigt hur tomt det blir här hemma utan honom men när han är hemma så sover han mest.Jag hade planerat att göra ett hlr test inför kursen på torsdag men så hittade jag julnummret av hund...

Av susanne berglund - 11 december 2011 20:10

 Oj oj det är redan 11 december,som vanligt är den här tiden på åretr rätt stressig.I fredags hade Viktor nobelfest i skolan ett stort evenemang som en del främst tjejerna planerat sedan i juni,Ronny och jag hade kökstjänst,(vi har suttit med i plane...

Av susanne berglund - 8 november 2011 21:38

 Har kommit igång med lydnads träningen lite mer på alvar,jag har en plan mycket tack vare Jenny och Diesel som varit sååå duktiga under hösten.Till skillnad från ivanliga fall så tänkte jag till innan och se det blev så bra,Mio har varit super tänd ...

Ovido - Quiz & Flashcards