Alla inlägg under januari 2011

Av susanne berglund - 30 januari 2011 18:01

 Är så himla trött men på ett positivt sätt,har varit i sälen under 4 dagar för lite semester och SKIDÅKNING! Förra årets mardröm ville vi inte genom leva i år igen så min syster som är nybliven längdskidåkare och jag struntade i slalombackarna och stack till "fjälls" med alla hundarna.Fy vale vad jag har skrattat,det är som värsta slap sticksen,Höjd punkten var dag två då syrran som hade blivit lite styv i korken,gränslade ett träd och stöp ner i snön som var "navel djup"med sin glada flatte hack i häl,tur man inte lider av inkontinens!

 Stugan vi bodde i va jättefin,öppenspis som vi eldade i på kvällarna,barnen har haft det så mysigt,dom tycker det är så kul när vi åker iväg med syrran och Tobbe,spelar spel, busa med 2 normala hundar,och Tobbe är en klippa som hjälper Ronny i backen med barnen.Nästa år tror jag att vi kan stanna en vecka,Viktor har nationella prov men jag tror att dom är efter vecka 4.

 På vägen hem fick mio till sin stora fasa sitta på golvet i bilen nere vid mina fötter eftersom bilen är fullpackad,när vi kom till max i borlänge och skulle käka på driv in vaknade han till och när tjejen i kassan precis skulle börja prata så reste min hund ragg och drog i ett djupt andetag samtidigt som han rynkade sina sametslena läppar reda för anfall som vanligt,men vad händer! jo han får in lukten av matos i det djupa andetaget och kommer av sig läpparna faller liksom hakan och hans ögon fylls och blir liksom våta,tjejen i kassan faller som en fura för min "gulliga"hund och frågar om hunden vill ha lite bacon!!!!!Han fick 5 flottiga supersmarriga bacon skivor som han svalde hela,sen sov han hela vägen hem. 

Ovido - Quiz & Flashcards