Alla inlägg under juli 2009

Av susanne berglund - 14 juli 2009 11:12

 Ja idag har vi gått i koppel hela morgonpromenaden,han har ett monster i sig som sakta intar hans kropp eller snarar hans hjärna,när vi gick ut i morse for han i väg in i buskagen och upp i skogen och han hörde inte ett ord av vad jag sa och när han tittade på mig när jag sa kom vände han bara om och travade i väg bort från mig,det tog åtskilliga minuter innan jag fick honom att stanna så vi kunde sätta på kopplet.Och i morse när Mathilda kom ner för trappen blev han så himla glad,han var på henne både högt och lågt och det blev lite jobbigt för henne så jag tog tag i höften på honom och drog honom mot mig samtidigt som jag sa nej,då for han runt med bakåtstrukna öron och morrade åt mig,han ser potentiella sexuella kontakter i allt som rör sig och då vill han som inte bli störd.

 Vi var på gröna lund i lördags och då var han ett dygn hos min syster och bror, och min syster hade kamma bort nästan allt bebis ull på rumpan så nu ser han vuxen ut,han har en jätte fin mörkare röd färg,jag har ju tänkt ställa ut honom till hösten men då vil man ju ha en hund som man kan kommunicera med,men jag ska kolla upp det dom närmsta dagarna.Nä nu ska jag fortsätta förbereda för nya tapeter i vårat sovrum,ha en bra dag!

Av susanne berglund - 6 juli 2009 14:04

 Ja idag har Mio och jag spårat själva för första gången och det gick såååå bra vilken kanon hund jag har vi hade så roligt han och jag.Jag hade lagt ett lite längre spår med en böj och 2 nittograders vinklar,han for iväg som en kanon med nosen klistrad i marken,böjen gick bra men första räta vinkeln sprang han rakt fram 2-3 meter sen vände han och hittade rätt på en gång sen plöjde han vidare över kalhygget och sista räta vinkeln tog han direkt.Det var såååå kul nästa gång ska jag lägga spåret i skogen lite längre ner och kanske dra ut på det lite mer,vi måste också börja träna på att hitta pinnar och inte bara spåra i sig.

 När vi var ute så ringde Marie från jobbet och erbjöd mig ledigt i natt jag kan ju inte säga nej så om ingen blir sjuk så är jag ledig,jag har lite dåligt samvete för farmor har trixat med sitt jobb för att kunna ta barnen i natt så jag skulle få sova i morron.får väll krama henne lite extra idag.

 Emma fyller 9 år på söndag,så jag ska nog baka lite idag små kakor tror jag men vi får se.Vi planerar en överaskning till henne på lördag,jag hoppas att allt går i lås.ha en bra dag.

Av susanne berglund - 5 juli 2009 23:15

 Ja inte blir det mycket till bloggande nu för tiden och endå så händer det så mycket hela tiden,I veckan som var så var vi hos Anna en av mina arbetskamrater som nu förtiden ägnar sig åt att vara bonde,och det var en fantastisk dag Anna och hennes likaledes fantastiska mamma tog så väl hand om oss,vi var där hela dagen men höjd punkten var när det var dax att mjölka,det var sååå kul och Anna var en ängel som visade både Mathilda och Emma hur man skulle både mjölka för hand och med maskin,TUSEN TACK och vi kommer att hälsa på hnne igen var så säkra.

 Mio har inte haft det så roligt dom senaste veckorna värmen har gjort det omöjligt att göra något men jag funderar på att lägga ett spår i morron och sedan måste vi återuppta lydnads träningen för nu funkar allt halvdant.

 Snart är det semester och vi ska åka norr över i 2 veckor,och min syster och jag har bestämt oss för att vandra på höga kusten en vecka till våren vi har hittat en jättefin stuga där vi ska bo med våra hundar och bara ut och gå i naturen en hel vecka det längtar jag också till.Nu hojtar min äkta hälft ifrån sovrummet så det är bäst att lyda sov gott!

Ovido - Quiz & Flashcards