Alla inlägg under juni 2011

Av susanne berglund - 20 juni 2011 22:06

 Ja det blev bara jag och mio idag när det var dax för det efterlängtade viltspåret,jag började med att köpa en ny spårsele dagen till ära jättefin och killen blev helt till sig i trasorna när han fattade att det ÄNTLIGEN va dax för lite spår igen.När jag lämnade uppsala så öppnade sig himlen och jag tänkte i mitt stilla sinne att det inte såg så ljust ut,men väl uppe i vattholma klarnade det upp och jag tog mitt pick och pack och gick ut ett spår som jag skulle uppskatta va ca 300m långt,sen åkte vi hem till brorsan och firade kusin Pontus som fylde 3 sommrar idag.

 Efter drygt tre timmar var det dax Mio sprang som en tok runt mina fötter och letade spår överallt,och medans jag försökte få koll på linan ylade han ut sin frustration.Väl framme vid "starten" stannade han upp och sniffade på blodet jag lagt ut och han blev rätt konfys,vek av direkt åt höger istället för att bara störta rakt fram som han brukar.Efter en lov kom han tillbaka i spåret och började spåra seriöst men lite försiktigare än vanligt,vid ca 50m var det ganska högt blåbärsris och då lyfte han nosen i luften och kom av sig lite men sen va han på igen.Han klartade spåret galant(vad hade jag trott?)men det blev till att tänka om för honom och så här i efterhand skulle jag naturligtvis lagt ett kort rakt spår första gången,men han är min försökshund så på torsdag lägger jag 2-3 raka korta spår istället bara för att få honom att gå på blodet istället för mina spår.

 Rådjursskanken som jag hade hängt upp och som förut varit jätte intressant tyckte han idag va äckligt,jag busade lite vid spårslutet men då är han så uppe i spårandet så han fattade inte vad jag sysslade med.När vi kom till bilen kastade jag den några gånger och det va lite roligare men det va ju inte så att han direkt käkade upp den.Nä vi har mycket och lära jag och min hund(mest jag) men det ska nog gå bra.Och det här är ju kul! Tänk om vi skulle kunna göra nått av det här en fin bokstavskombo vore ju fint men då behövs det tränas mycket mycket mer.

 i morron gör Viktor sista dagen på sommarskolan han behövde inte gå men idag va det en kompis där som han spelar mycket me så han går dit för den killens skull,han har varit skitduktig min Viktor,världens bästa son faktiskt.Nu ska Mio och jag gå och mysa och drömma om nya häftiga spår sov sött!

Av susanne berglund - 17 juni 2011 11:04

...Jag har lämnat Viktor på sommar skola i enköping,usch det gör ont i hela mig,helst hade jag velat ta hem honom och sagt att vi skiter i det här mamsen ska ta hand om dig men nä jag lämnade honom där helt ensam tillsammans med en massa stök till ungar,FAN vad ångest jag får,hoppas det här ger det det är meningen och att han inte hatar mig resten av sitt liv .Eftersom jag har sån ångest har jag nu satt igång och börjat baka bullar,e man sjuk eller? men nått måste jag göra innan jag blir tokig och bryter ihop.


 Annat va det i onsdags/torsdags natt då hade jag kunna sälja honom till vem fan som helst,ja mathilda hade kunnat följa med som en mängdrabatt,jag va aldrig trött,hade aldrig problem på riktigt när dom va små förräns nu,det är nu det behövs vab dagar och extra stöd/terapi inte när dom är under skolålder.Tänk om han träffar "fel" kompisar där inne i stan,hua jag kanske har skickat honom i fördärvet,hans kriminella bana kanske startar idag och om tio år....

Ovido - Quiz & Flashcards