Alla inlägg under oktober 2011

Av susanne berglund - 30 oktober 2011 13:48

 I morse bar det av till ubk för att titta på johanna och Echo som skulle göra sitt mh,det va bara fyra startande ekipage,Echo(korthårig collie),en storpudel,en rottis och sist en pincher tik,alla klarade sig,och jag kan konstatera att Mio också skulle fixa ett mh,jag är så jävla dum som tror att allt som har med brukset att göra är så stort och svårt så att det är ouppnåeligt för mig,jag är inte dummare än någon annan och min hund är en fena på massor av saker han har lite svårt för gubbar,ja folk i det stora hela men annars.och gubbar kan man träna på så det så.

 Det va så himla kallt så att emellanåt frös jag så att tänderna skallrade men det va så intressant att se på hundarna och deras förare så jag glömde bort det mestadels.Roligt att se olika hundtyper och olika hundförar typer.

 Efteråt gick Johanna och jag en sväng med vovvarna,Echo fick jobba med lite uppletande och vi provade med Mio också och det gick sååå bra,ännu en sak som jag inte förstått och pga att jag är så rädd att göra fel inte hållt på med,dumma mig!

 Nä nu j..lar ska det bli ordning här,blev tillfrågad om figurant utbildning till våren,ja varför inte?Det lät riktigt skojigt,ja om tid finnes så hoppar jag nog på det,dom kanske tar tillbaka erbjudandet när dom inser att den jobbiga röda cocker killen va min 

 Nu väntar spnnpass kl halv fem och sen MÅSTE jag borsta min hund ordentligt för i morron ska vi till frissan,det ska bli så skönt men efter gårdagens nästan 4h promenad ser han återigen ut som en lovikavante från bogen bak till svansen,trist.Nä nu ska jag hoppa i cyklafort kläderna och sen sticka till stan igen tjing pling 

Av susanne berglund - 5 oktober 2011 17:38

   Viktor skrev till moppe kortet idag men tyvärr så gick det inte hela vägen,några fel för mycket,men vi har fått ny tid nästa vecka och då j..lar!!!


 Eftersom min underbara dotter städade här hemma idag så fick jag lite mer tid över till hunden,jag tog hans favo boll och gick mot åkern bakom dungen,men se där var det nyplöjt.Jag bestämde mig för att cykla med honom,till saken hör att han kan cykla med vilken annan familjemedlem som helst men med matte nä,han skäller och hoppar som en tok.Redan när jag rullade ut cykeln började han tokskälla,hoppa och bita i kopplet men jag gav inte upp.Det va små barn i lekparken och en lite tjej åkte skateboard(på rumpan)ner för backen från gatan ovanför oss,när Mio skält och morrat ett tag började hon skälla hon med,Mio märkte inte av det men när jag med min galna hund kom cyklande mot henne sprang hon upp i backen mot ett träd och sa högt-Jag är allergiskJag hade så svårt att hålla mig för skratt men lovade henne att inte komma dit med hunden.

 Säga vad man vill om min hund men jag är så glad att inga små barn kommer och vill gå ut med honom,jag tror att nån frågat någon gång men då har jag nog sagt att han inte är någon leksak,end of discussion! Eller som min syrra sa i helgen -Det märks att du inte har småbarn längre!


 Igår var jag vid elljuspåret och tränade lydnad och han är så jäkla på min hund,har ju fått lite inspiration av kursandet och ja man kanske ska sattsa ölite mer alvarligt på lydnaden undert vintern,alltså klass1 är ju inte så himla svår och vad kan hända???


 Nä nu är min syster och Tobbe här hejsan svejsan!

Ovido - Quiz & Flashcards