Alla inlägg under februari 2010

Av susanne berglund - 28 februari 2010 11:11

 Igår var vi till Stockholm,Emma hade en dag bara med mamma och pappa,vi shoppade,käkade och shoppade lite till,det var en jättebra dag vi handlade inte så mycket men fick lite egen tid med minsta fröken.

 Idag ska jag till syrran vi ska gå ut med hundarna och kika på boende under våran fjällvandrar vecka i början av juni,det ska bli sjukt kul,och jag ska bränna sjukt med fett HÄRLIGT!!

Av susanne berglund - 26 februari 2010 10:57

Har jag varit aj aj vad det gör ont men det är så skönt och man bir ju ren i munnen,dessvärre har jag ett hål i min visdomstand,och min tandläkare har spec på att vilja ta bort just visdomständer!men där går han bet,jag tänker inte dra ut någon tand som inte gör ont,på mitt jobb, där kommer det in folk med jämna mellanrum som har trixat med sina visdomständer och dom hamnar i respirator efter att ha fått basilusker i sina sår som sen tar vägen förbi huvudkontoret,så nej tack!

 Vågen visade -1kg i morse,så nu är det mer än -6kg samanlagt.I dag har jag på mig den tröjan som var första steget att komma i,en rätt så skön känsla,men det är en bit kvar till min idealvikt.

 Idag ska jag till frissan också,det ska bli underbart,min lugg är skit lång och jag ser generelt för jävlig ut,men kl 18 i kväll är man en pingla igen!

Av susanne berglund - 23 februari 2010 09:59

...som igår,1h och 15 min var vi ute Mio och jag idag och det var inte skönt men helt ok i alla  fall,jag ska jobba kväll idag igen och sitter och väntar på ett samtal från mina "kompisar" på försäkringskassan.

 Vågen visade ännu ett snäpp åt rätt håll och jag har kommit under ännu en magisk siffra,det är skön men det går så förbenat långsamt,2-2,5kg i månaden,nä det brukar ramla av mig i mycket snabbare fart,men det pekar i allafall neråt och jag mår mycket bättre.

 Till helgen ska det bli "varmare"bara någon minus eller kanske till och med en plusgrad,halleluja  

Av susanne berglund - 22 februari 2010 12:28

 Igår var jag på bio med mannen och äldsta barnet,vi såg Avatar,3D versionen var fullbokad så det blev den vanliga, men det gjorde som ingenting,vilken bra film det var,dessutom fick fru Berglund äta sushi och shoppa lite,Vilken dag helt enkelt.Idag är det jobb som gäller,men det är ok jag lämnar gärna dårhuset en stund.

 Bup var här i morse och det hade jag glömt bort,tur att hon ringde innan och sa att hon skulle bli lite sen! Idag är det så jävla kallt ute,det blev en lite tråkig runda för Mio i morse men nu har jag skickat ut V för att rasta honom ordentligt,V tillbringar annnars lätt 20h framför den här burken  

Av susanne berglund - 21 februari 2010 09:50

 Det ska komma en kille och demonstrera en matttvättmaskin om typ 2min,min kära granne Jeanette har givit oss en sån fin present,men jag vill inte idag faktiskt.Idag ska vi på bio med Viktor,Avatar ska vi se,och sen ska vi väll gå ut och käka också,det ska bli mysigt.

 Mina två minsta syskon har slutat röka en jätte bedrift specielt för min bror som har en sambo som fortfarande blossar,heja er ni är bäst!

 Igår var mina syskon här och Annika Katarina och jag var ute på en 2h lång promenad i snöstormen,det ven om öronen vill jag lova men hundarna eller i allafall Mio var så golad han tyckte det var århundradets bäste promenad Kallt, blåsigt och massor av snö och dessutom var kusin Nemo med,världens bästa kusin.Wilma följde med dom första max 50m sen blev hon stående i snön i ren protest så hon fick vara hemma och ha koll på fikande barn och inte att förglömma gerbilerna,nä nu måste jag göra nåt vettigt ha en bra dag!!

Av susanne berglund - 15 februari 2010 09:23

 Inga hjärtan idag FY FAN vad jag är pissed på min äkta hälft,Måndag morgon och total kaos,M klev ur sängen 07.50,E och M såg ut som skatbon i håret och M hade samma kläder som hela förra veckan!!?plockade direkt ur tvättkorgen där jag la dom i morse innan hon gick upp.V hade läxor svåra ord ca 15 st som han inte tittat på en gång,FAN, jag har jobbat fredag kväll lördag dag och söndag kväll och vem får sitta här i veckan och lyssna på klassföreståndare,städa här hemma samt gå på en konsert och tre föräldrar möten ja inte är det min man i alla fall,och vad säger då den där jag är gift med jo ni förstår han har ju,håll i er nu TVÄTTAT!!! Vilken insatts 5-6 maskiner tvätt,klart han inte hunnit ta hand om barnen då,arma jävel,GRRRRR    

Av susanne berglund - 14 februari 2010 22:34

  Precis hem kommen från jobbet,Sofia fick en tjej idag kl 20 någonting,GRATTIS tjejen bra jobbat,och nu vet du hur en värk känns,eller?

 Igår efter jobbet fick jag sån ångest för att jag inte pälsvårdat Mio så jag hoppade in i duschen med honom,schampoo och balsam,fy sa Mio sen satte jag honom på köksbordet och Ronny fick föna medans jag kammade och klippte honom,man kan säga att det inte blir tal om någon utställning på ett tag,rullgardinen i bak är borta och jag har klippt massor i ljumskar och på innsidan av låren men gud vad skönt det var,han har fortfarande lite tovor kvar men dom får jag ta en annan dag när Tid finnes.

 I morron är jag ledig och ska till stan på lunch med mina 3 kamrater Stina Anna och jeanette,det blir kul och gott ha det gott  

Av susanne berglund - 12 februari 2010 10:41

 Idag har bup varit här det gick bra och vi har fått 4 nya saker att träna på till nästa gång.Jag jobbar hela helgen så jag måste rapportera över till min äkta hälft så han kan ta vid.På torsdag ska Ronny och jag själva till bup det blir nog bra att få prata lite utan M.

 Vågen pekade åt fel håll idag trotts att jag spinnade igår och har skött mig matmässigt tråkigt men det är bara att bita i hop och förhoppningsvis har det vänt tills i morron.Nä nu ska jag ha fruktstund!

Ovido - Quiz & Flashcards