Direktlänk till inlägg 21 augusti 2011

Regn

Av susanne berglund - 21 augusti 2011 09:12

 I fredags va syster min och jag ute och la nya spår till hundarna,det regnade ordentligt men vi stretade på och det va ganska varmt ute endå.Det fortsatte sen att regna ymnigt hela natten och förmiddagen,jag trodde inte att det skulle finnas ett uns blod kvar i backen.

 Mio och Wilma var hos Ewa, frisören mellan halv 10 och halv 4 men sen åkte vi ut  till våra blöta spår,nemo va först ut och han tyckte nog att det va lite konstigt att spåret inte va som det brukar,han har dessutom kursat i helgen och personspårat så han blev nog lite konfys,men syrran släpte honom och med hjälp av snitzlar och utan lina tog han sig runt.bra där Nemo .


 Mios spår var inte så långt men vi hade gjort ett bloduppehåll på ca 12m vilket för mig kändes såååå långt,men katarina sa att han absolut klarar det så då är det så,Mio va som vanligt så taggad men vid spårstarten hade lite problem att hitta rätt men sen fick han upp en doft och spårade så fint,han fick verkligen jobba den här gången men då skärper han till sig och blir bara ännu mera fokuserad,han va ute och "svävade" några gånger men aldrig för långt utanför spåret.och vid bloduppehållet sökte han med nosen som ett riktigt proffs systematiskt tills han fick upp ny vittring,Jag säger bara ,jag får gåshud,det är så häftigt och så förbenat skojigt 


 Wilma hade fått spår hon också,vi är lite slarviga med henne och hon får bara spår om vi hinner ,men igår hade vi gjort ett fint spår åt henne,och vilken tjej hon e 11år men en näsa som vilken unghund som helst,inga problem för den tanten att ta sig runt,och precis som Mio så är skanken i slutet bara just en slut markering och den riktiga belöningen är ju köttbullarna 


 Om drygt en vecka börjar viltspårkursen men igår fylde vi i anmälan för anlagsprovet,lite kaxigt kanske men hundarna fixar ju det här den som behöver kursa är hans matte.det skulle va så kul att få "tävla" lite och kanske få lite resultat på min kille.Nästa sommar hoppas jag att vi har en ny liten cocker kille här hemma och då vill jag ju viltspåra med den också,tänk va kul!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av susanne berglund - 4 februari 2012 09:35

 Idag är det skitkallt ute,igen,jag hatar kylan,allt blir så jävla jobbigt och omständigt,blääää!  Min syster är på väg hit och vi ska ut och promenera är tanken,från början hade vi stor stilade planer på att åka ner till Görveln,men nä det är för ...

Av susanne berglund - 19 januari 2012 09:32

  i morse var det ljust ute när jag för ovanlighetens skull skjutsade barnen till skolan vid 8-tiden,och tänk det är som bomull för själen.  Idag är det meningen att jag ska jobba igen efter 3 lediga dagar men först ska praktiskt prov i hlr avklara...

Av susanne berglund - 17 januari 2012 09:36

 Mio är hos frissan så jag är ensam hemma några timmar.Det är konstigt hur tomt det blir här hemma utan honom men när han är hemma så sover han mest.Jag hade planerat att göra ett hlr test inför kursen på torsdag men så hittade jag julnummret av hund...

Av susanne berglund - 11 december 2011 20:10

 Oj oj det är redan 11 december,som vanligt är den här tiden på åretr rätt stressig.I fredags hade Viktor nobelfest i skolan ett stort evenemang som en del främst tjejerna planerat sedan i juni,Ronny och jag hade kökstjänst,(vi har suttit med i plane...

Av susanne berglund - 8 november 2011 21:38

 Har kommit igång med lydnads träningen lite mer på alvar,jag har en plan mycket tack vare Jenny och Diesel som varit sååå duktiga under hösten.Till skillnad från ivanliga fall så tänkte jag till innan och se det blev så bra,Mio har varit super tänd ...

Ovido - Quiz & Flashcards