Alla inlägg under november 2009

Av susanne berglund - 30 november 2009 12:17

...och hund skrället har hunnit käka upp min favotomte min favoängel samt diverse annat julpynt FAN,Jag var med Emma på hennes gitarr lektion idag för att kunna hjälpa henne med gitarrläxorna,och när jag kommer hem är han så GLAD så han kan dö men som vanligt när jag står på tröskeln till vardagsrummet och han har gjort något dumt så blir han liten som en mask,och varför kan han inte ta det julpyntet som jag egentligen skiter i  .tomten är rakad enarmad och slädlös,men ängeln saknar armar ben vingar och stoppning,så henne är det helt kört för,jag har sparat tomtens skägg och armen,släden skiter jag i men jag ska försöka laga tomten.

 M kom till skolan idag utan så mycket tjafs,men väskan kan hon fortfarande inte använda,hon packade över allt i en påse men då var det något med påsen så hon bara släpte allt och gick ut till bilen,hon blir så himla trött själv på alla sina nojjor så hon orkar inte med stackars barn,tänk om man bara kunde programera om hennes hjärna,plocka ut "viruset"som härjar där inne,flera gånger under helgen har hon bara legat på min mage medans jag masserat henne på ryggen,mitt älskade hjärta.

 Jag sätter in lite bilder på han som vi inte tycker så mycket om för tillfället ha en bra dag!     

Av susanne berglund - 28 november 2009 23:25

 Ja nu är det julpyntat hos fam berglund,och det är riktigt fint.M har "städat"sitt rum och fått en julstjärna i fönstret,och hon är glad.tyvärr blev våran fredag en helvetesdag,jag satt i lärarrummet och grät medans dom bar ut M ur bilen,och till slut var jag tvungen att ringa psykakuten för att ha ett litet halmstrå att hålla i,man är ruskigt ensam i dom här lägena,det blir liksom så,men vi har inte behövt åka in ännu,och om vi bara fortsätter att inte ställa några krav på fröken så klarar vi nog hela helgen.

 Min kära syster var här idag och vi var på en riktig lång promenad,ner till e-spåret,2 varv där och sedan hem igen,jag skulle gissa på 8,5 till 9 km ungefär Mio är mycket nöjd med dagen och sover nu som en lite ängel hos husse,vet ni hur mycket jag håller av min hund,han är såå fantastisk och underbar,så underbart så jag funderar på att köpa en liten tik till honom då skulle jag kunna få små Miosar,tänk vad roligt,då skulle min syster få en av dom(jag tror hennes högsta önskan är en cocker )Ja det är planer som ligger rätt långt in i framtiden men endå det skulle ju vara kul....

 Nu ska jag gå och titta på tv sen ska vi sova, imorse sov vi till halv 10 otroligt men i morron ska vi handla julklappar jag och min man,och hunden måste få sitt först så då lär vi gå upp lite tidigare.sov gott

Av susanne berglund - 27 november 2009 07:05

 Klockan 03.31 slog jag upp mina blå,skitpigg och hutlöst ont i ryggen,bara upp och gå,så nu har jag tvättat några maskiner,bäddat rent i sängen ochär redo för en promenad med hunden.M har helt tappat greppet om sina rädslor,Igår var hon hemma från skolan igen eftersom allla hennes kläder var fulla med farliga saker,jag ska nu tvätta hela hennes garderob igen och hon har märkt upp vilka pinnar jag får hänga hennes kläder på ,dom andra kan det finnas farliga saker på,hon har nu en festblåsa på sig men det skiter jag i, till skolan ska hon,frukost kan hon inte äta för dom obligatoriska flingorna är för torra eftersom mjölken står i kylen under en bit pizza sedan gårdagen,och för ett tag sen var det en författare i skolan och pratade om sin bok döden i pizzan,så nu är pizzor på svartalistan,den listan som förövrigt växer ett par meter per dag,så det blir en mjölkfri vecka för fröken,som tur är finns det näringsdryck på skolan,så svälter ihäl gör hon inte.

 Idag ska jag städa här hemma så vi kan börja pynta för advent i morron,jag misstänker att jag kommer somna om några timmar,men då får det bli så,Ha en bra dag!

Av susanne berglund - 24 november 2009 17:26

 som vanligt sover man lite för lite efter första natten,men å andra sidan blir det kanske lättare att sova i morron,Jag Mio och Mathilda har precis varit i e-spåret ett varv det tar ungefär 25min och är ganska bra och lagom så här mellan nätter,dessutom hinner M och jag diskutera saker och bli lite osams också,hon kan inte förstå meningen med läxor och engelska och geografi är för henne helt onödiga ämnen,hon ska bli djuruppfödare och behöver inte kunna geografi eller engelska,jag har försökt 1000 ggr att få henne att förstå att pokemon spelen är på engelska och att det är ju skitbra att förstå instruktionerna men nä det är helt enkelt inte viktigt,europas huvudstäder kan hon men,då är europa jävligt litet för dom enda europeiska huvudstäder hon kan är stockholm och oslo,ja vad fan ska det här sluta?

 Natten som var gick jättefort,jag och min siamesiska-usk-vub-kursare Anna-lena var på samma sal,och jag hade en riktigt bra sköterska,det hade A-L också och vi bara skrattade bort hela natten,tänk om det alltid var så,inatt tror jag att vi blir samma konstallation på salen,underbart!Sov gott

Av susanne berglund - 23 november 2009 17:01

 Viktor och Emma har varit hemma ifrån skolan idag,V har haft feber och sovit till 16.00 ungefär E hade mest ont i armen men även lite huvudvärk,M har varit i skolan som vanligt.

 Idag var jag till bup igen med Kicki den här gången Kicki är special pedagog och jobbar mycket med M,det var en bra pratstund vi fick med Karin,skolan behöver ju också få lite info om allt som pågår runt fröken M.

 Jag ska jobba natt inatt för Sofia som är på dop i växjö,tre nätter blir det sammanlagt lite för mycket egentligen men vi behöver pengar till våran skidresa det kommer att bli en del utgifter runt den kan man säga.Stackars Mio har inte fått göra någonting idag hoppas jag hinner få med mig Ronny till elljusspåret innan jobbet ikväll,och på fredag måste jag försöka hinna lägga spår med honom,det var på tok för länge sedan,Nu ska jag laga middag,ha en bra kväll.Tyst

Av susanne berglund - 22 november 2009 20:46

Min dotter har en konstnärlig ådra,den här snygga skrapan gjorde hon på slöjden,det är först pikatchu och sedan plus som hon målat och lackat,visst är hon duktig!!!


Av susanne berglund - 22 november 2009 20:29

 Ja det vill säga vaccinationen,äntligen,det gick mycket smidigt,Viktor krävde vuxen dos så han slipper spä på sin dos om några månader tjejerna måste ta en påfyllnads dos,men alla var nöjda efteråt och det enda bekymmret var att M fick springa tillbaka till sin vaccinatör eftersom dom glömt ge henne ett plåster och ve och fasa då kan ju vaccinet rinna ut igen så hon sprang tillbaka genom avspärningarna och krävde ett plåster,inga problem.

 På eftermiddagen var min svärmor här med lilla Doris,hon har blivit så stor och är en så trevlig liten tjej,Mio tyckte hon var sååå treeevlig,och det visade sig att han är en liten peddo,ja menar hon är 4månader,men han var duktig,ett par gånger fick jag ta tag i honom men sen,så förstod han att det inte var ok att rida på henne,dom lekte av sig både ute och inne,och dom hade riktigt skojigt så det måste vi göra om snart

Av susanne berglund - 22 november 2009 12:49

 Ja idag går vi i väntans tider,kl 15.16 ska vi vara tillbka till gränby köpcenter för att vaccinera alla barnen,vi var inne i morse vid 10,10 men se då var det redan massor av folk och vi fick sista tiden,så det var bara att åka hem.

 Snart kommer svärmor hit med Doris och Mio ska få leka av sig lite vi har tränat lite i ca 1h här ute på allmäningen det gick riktigt bra,han hämtar saker även ute,inte jämnt men ibland och sedan provade jag att sätta honom på avstånd sedan kalla på honom och sedan få honom att stanna halvvägs,inte vet jag vad det momentet kallas men det gick skita bra.Han jagade grannens kanin 1ggr bara och jag fick honom därifrån med bara min röst,jag stod ganska nära men det känns också som ett framsteg.

 Jag skulle ha träffat Anna idag och några till tyvärr så blev det inställt eftersom min syster måste åka till min bror idag,jag ska försöka få till en ny tid snart,och då kan vi vara hemma här.

 I morron ska jag och M:s speciallärare till bup för att prata med m:s psykolog,det ska bli skönt eftersom m inte ska med och då kan vi lägga upp en strategi för hur vår vardag ska se ut,idag är det liksom bara kaos och skit allting och ibland tror jag att jag ska bli knäpp.NU ska jag ladda ner lite flera bilder dom kommer senare.

Ovido - Quiz & Flashcards