Alla inlägg under augusti 2008

Av susanne berglund - 31 augusti 2008 20:02

 Idag har vi fixat lite i köket,dörrkarmen och lite lister är på plats,äntligen det är över 1 1/2 år sedan vi blev "klara" men nu är vi på banan igen.

 Det har varit en tuff natt jag har nog aldrig varit så trött en natt och framförallt en morgon som i morse,och ändå har det varit lungt på jobbet jag jobbade med Gun i natt en jättebra sköterska,men vad hjälper det när man bara tänker på kuddar, sängar och täcken hela tiden.

 Ronny och barnen var hemma hos hans mamma på förmiddagen och med sig hem hade dom ett mindre flyttlass,vi fick bland annat en kartong med tyger och gardiner,jätte roligt jag hinner inte ut och leta tyger nu för tiden,och min svärmor har väldigt god smak så det var en liten guldgruva som landade i mitt kök,Tack Eva,du är en ängel!Och sedan ringde min faster för hon hade en tv över precis vad vi behövde,Tack Britten och Olle!

 Jag är en lycklig en jag som har så många fantastiska människor runt omkring mig,min äkta hälft tillexempel,jag ska nypa honom lite idag tror jag för han är sannerligen fantastisk,sov gott!

Av susanne berglund - 30 augusti 2008 19:41

lägger in en sommar bild på Mathilda,Linn och hennes pojkvän

Av susanne berglund - 30 augusti 2008 19:28

 Idag var det dags för dop,Bengt Erik Pontus Harald är nu med i församlingen grattis killen och tack för supergod tårta som jag inte skulle smakat men jag kunde inte låta bli.

 Jag ska iväg och jobba snart just nu känns det förjävligt men bara man kommer iväg så,Ronny har klippt gräsmattan idag det tog ca 1 1/2 timme gräset var upp till knäna (nästan)gräsklipparen var inte glad och krävde att bli servad flera ggr,men nu är det gjort,igår fick vi upp fönsterbrädorna i köket och det blev så bra,Alla var nöjda utom Mathilda som skrek att hon hatar förändringar och ville att allt skulle återställas,stackars barn hon har liksom hamnat hos fel föräldrartyp,jag blir galen om jag inte får hålla på och göra om och fixa,även om jag lugnat ner mig en aning sedan Mathilda blev lite större,nä dax att packa för natten sov gott och ring inte före tolv imorron tack!

Av susanne berglund - 29 augusti 2008 16:07

 Mathilda har varit så till sig i trasorna i dag, fredag=fioldag,hon ville absolut att jag skulle gå med och självklart ville jag det.Imorse hoppade hon i "fiolkläderna" nya bruna kläder med ett snirkligt L på och fiol slutar ju på, just det L.perfekta fiolkläder!

 Hon var med i stora klassen både i engelska och matte och hon är jätte duktig,jag trodde hon var på en mycket lägre nivå just i engelska men hon pratar,läser och förstår engelska jätte bra KUL! Samma sak med matten hon tragglade på fast klassen i mina ögon är rätt så stökig.

 KL 10.20 kom så Ingmar,fiolläraren och hämtade oss vi gick till musikrummet,och Hanna och mathilda fick var sin fiol Mathilda var så upphetsad så hon hoppade i stolen och pratade nervöst hela tiden,stackars Ingmar fick knappt en syl i vädret,men tjejerna var så duktiga fiol är inte helt lätt,men nu spelar hon en lite "melodi",och till jul blir det konsert,jag är så stolt över min fantastiska flicka så ni anar inte,puss på dig Mathilda. Och nästa fest vi har eller går på blir det underhållning med fiolspel,var så säkra.

 Lena från jobbet ringde och undrade om jag kunde jobba lördag natt och bli av med lördag och söndag dag och det passar ju utmärkt eftersom det är dop imorron.

 Usch jag håller att på få en visdomstand och den molar liksom i hela huvudet,det är faktiskt lite jobbigt om jag ska vara ärlig,men det finns alvedon som tur är,Nä nu ska jag laga mat, tacos, för sedan ska Emma på disco borta i säva.Emmas bästis Disa ska med så det blir jätte kul för tjejerna.Ha en skön kväll

Av susanne berglund - 28 augusti 2008 14:30

 Idag har jag varit hos min frisör,och som vanligt gör hon underverk.Tack Malin, du är fantastisk! Inga grå hår och en frisyr igen underbart,efter frisören dundrade jag över skogen hem till min kära vän Anna,Stina och janette var också där och våra träffar är så trevliga,det är så skönt att bara snacka en massa och bli lite uppdaterad om allas förehavanden,idag började vi prata om att åka till vårt grannland Norge och arbeta,det skulle vara så kul,tänk att åka 4 stycken bo ihop kanske två tre veckor och jobba och tjäna extra pengar,inte idag men.....

 Snart kommer Janette nr två hit min gulliga granne vi ska fika lite(det blir mycket fika idag),vi har ju båda barn som inte riktigt faller inom ramarna om hur barn ska vara och jag har fått hem papper på massa kurser man kan gå,Ronny och jag ska gå cope utbildningen i höst men det fanns en annan kurs som så rätt bra ut men den var dagtid och då får jag ju inte med mig Ronny så kanske janette är intresserad.

 Värme pumpen är fortfarande inte installerad det ser ut som ett bombnedslag här,och jag kan inget göra,fy fan rent ut sagt! Nä nu ska jag sätta på kaffe till oss ha en gosig eftermiddag.

Av susanne berglund - 27 augusti 2008 22:44

Idag var jag och min svägerska på stan och lunchade,vi hade lite andra bestyr också men dom är bäst att tala tyst om tillsvidare,jag är aldrig på stan så jag känner mig rätt så lost så att säga,det är svårt att hitta det man ska.

 Igår var det kick off på jobbet,vi var i fjärdhundra i ett naturreservat,hårsbäck tror jag det hette,det var jätte trevligt, efteråt var vi hemma hos  ako en arbetskollega,på hennes gård det var så fint,jag trodde Kim skulle vara med jag har saknat henne på jobbet men jag måste ha kollat fel på schemat hon åker nog med nästa grupp.

 I morse ringde Anna en gammal kompis och ville träffas och fika så imorron efter frissan ska jag hem till henne janette och stina kommer också.Och idag kom äntligen mina gardinerså nu är det fasligt snyggt i köket och vardagsrummet,jag hade hoppats på att få upp fönsterbrädorna också men det blev liksom inte av som vanligt,trist.Nä nu ska jag sova ha en god natt sömn!

Av susanne berglund - 25 augusti 2008 16:24

Jag har jobbat natt och då blir man så jäkla seg och hungrig,och ändå sov jag till kl 13.00 jag hade ställt klockan på 12.00.Imorron ska jag på kick off med jobbet,det ska bli jätte kul,men jag måste få tag på regnkläder vi ska nämligen vara ute hela eftermiddagen och kvällen,och det kan ju faktiskt regna i det här landet.

 Mathilda var lite hängig idag när jag hämtade henne iskolan,men hon hade ingen feber när vi kom hem, vi fick klädpaket på posten i dag så det har varit en angenäm eftermiddag för tjejorna,som fyllt på höst garderoben.Mathilda har ju ur tomma intet gått och blivit klädmedveten hon tycker helt plötsligt att kläder är viktigt och att vara cool och snygg är super viktigt,det är ju faktiskt lite roligt tycker jag.

 Nä nu ska jag laga mat till familjen,det blir lövbiff röra och pasta,massa vitlök mums,ha en bra afton.

Av susanne berglund - 23 augusti 2008 19:02

 Vi har varit utan tv på övervåningen(läs barn våningen)så jag har fått psykbryt minst 1ggr/dag pga. alla skrikiga barnprogram, ljudnivån på barn programmen måste överstiga alla eu krav som finns,jag har inget emot Pernilla Whalgren och hennes brorsor men snälla sluta skrik när ni dubbar teknad film jag blir vansinnig!

 Idag har jag och tjejerna varit hos lillebror Stefan för hans sambo Jenny fylde år,grattis Jenny!vi fick jätte gott fika och så fick vi träffa alla hundarna,och det är så kul med speciellt Wilma och Nemo för dom blir så glada när vi kommer och jag tycker det märks mycket mer sedan vi semestrade i hop i sommras och vi blir så glada och se dom,världens gosigaste kusiner. Ronny har jouren så vi kan inte göra ett skit och det är så tråkigt men imorron är det över så då ska vi röra lite på oss,vi måste ta tag i köket det är lite skandal att vi aldrig avslutar ett projekt,och i köket är det en hel del att göra kvar,nä nu ska vi kolla på film som vi lånade av stefan,ha en underbar kväll.


Ovido - Quiz & Flashcards