Direktlänk till inlägg 24 september 2011

Mio min Mio!

Av susanne berglund - 24 september 2011 15:37

I torsdags kväll hade min syster och jag bokat tid för anlagsprovet i viltspår,jag va ganska nervös kan jag säga men det va så skönt att ha min duktiga syster med mig. Vi var där i god tid och han rasta hundarna innan,jag hade jobbat dag i två dagar extremt ovanligt på mitt schema,så Mio hade haft ruskigt tråkigt och va ruskigt laddad.Ken våran dommare stod vid bilen när vi kom tillbaka från promenaden,han va väldigt trevlig men Mio tyckte han va ur läskig och skälde ut honom i tio minuter.Vi fick åka ytterligare några km och sen var det dax för pappersvisning och chipavläsning,Mio vägrade gå ur buren och skälde som en tok på trevliga Ken så matte fick läsa av sin egen hund,pinsamt men Katarina fick ju nått att skratta åt.


 Katarina var först ut, hon va riktigt nervös när hon gick iväg jag plockade fram mina saker och väntade vid vägen,Ken hade flera gånger efter att ha sett våra hundar sagt att det här kommer att gå fort!??Efter en kvart ungefär ser jag syrran och nemo komma ut på vägen,hon gick tio meter innan hon gör en segergest,när vi passerar varandra säger hon- det va skit långt-


När jag kommer fram till ken så börjar Mio skälla igen och jag börjar misstänka att jag kommer få underkänt innan vi ens börjat men han visar spårstarten och jag selar på som vanligt kliver jag på och missar starten med en meter men vi backade och Mio sniffade lite sen går han höger rakt in under en gran men sen kliver han rakt på spåret och sticker iväg,efter 50 meter säger Ken vad är du nervös för bara följ efter hunden,ge honom mer lina och följ honom han går jättefint,Det gick så bra jag bara följde efter Mio och Ken va lugn och berättade  att där var första vinkeln ,nu hade vi klarat bloduppehållet.

 Mio gick som en klocka,men lite för fort så Ken bad mig hålla igen lite,då stannar Mio och vänder sig om och vem står där jo Ken den läskiga gubben men kepa och stora gummistövlar,jag han tänka att nu är det kört men så sa jag bara sök och sen va vi igång igen.

 Spårslutet körde dock ihop sig lite,Ken hade gått tillbaka i spåret och sen ut så Mio spårade hans spår och missade skanken men då fick jag ta tillbaka honom på spåret igen och då gick han rakt på.

 -Lika bra som syrran,Nu är det bara att boka öppenspår! jag va så glad och stolt över våra hundar.Sen harklar Ken sig och säger att nu är det bara det lilla kruxet kvar att känna på mios kulor,jag ser på honom att det inte är något han vill göra så gärna så när jag säger att han inte har några kulor kvar,så skiner han upp och säger att va bra då slipper vi det då!


 jag sprang sista 50metrarna till bilen det va så skönt att få krama om min syster och att ha det här tillsammans med henne,nu har vi börjat planera för nästa mål och Mio ska socialträna hela vintern,UNDERBART!!!


 Igår fylde min kära mor 60år,det va ett trevligt kalas,min morfar var där så vi fick träffa hans hund och prata lite med honom,han tycker ju dock att min hund inte är någon riktig hund och att viltspåret är ju en enkel sak,jo han har väl delvis rätt inte om min hund men han pysslar ju med lite "tyngre" saker, jag ska aldrig nämna att Mio gått grundkursen i agility  

 
 
Kattis & Nemo & lilla Wilma

Kattis & Nemo & lilla Wilma

24 september 2011 16:37

Strunta i att vissa inte tycker att det är nån "riktig" sport för det är det visst det!! Och ni är jätte duktiga. Vi med!!! I vår kör vi öppenklasserna =)

http://www.nemo.bloggagratis.se

susanne berglund

26 september 2011 11:37

Nu är bäst!!!som sagt i vår kör vi så det ryker!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av susanne berglund - 4 februari 2012 09:35

 Idag är det skitkallt ute,igen,jag hatar kylan,allt blir så jävla jobbigt och omständigt,blääää!  Min syster är på väg hit och vi ska ut och promenera är tanken,från början hade vi stor stilade planer på att åka ner till Görveln,men nä det är för ...

Av susanne berglund - 19 januari 2012 09:32

  i morse var det ljust ute när jag för ovanlighetens skull skjutsade barnen till skolan vid 8-tiden,och tänk det är som bomull för själen.  Idag är det meningen att jag ska jobba igen efter 3 lediga dagar men först ska praktiskt prov i hlr avklara...

Av susanne berglund - 17 januari 2012 09:36

 Mio är hos frissan så jag är ensam hemma några timmar.Det är konstigt hur tomt det blir här hemma utan honom men när han är hemma så sover han mest.Jag hade planerat att göra ett hlr test inför kursen på torsdag men så hittade jag julnummret av hund...

Av susanne berglund - 11 december 2011 20:10

 Oj oj det är redan 11 december,som vanligt är den här tiden på åretr rätt stressig.I fredags hade Viktor nobelfest i skolan ett stort evenemang som en del främst tjejerna planerat sedan i juni,Ronny och jag hade kökstjänst,(vi har suttit med i plane...

Av susanne berglund - 8 november 2011 21:38

 Har kommit igång med lydnads träningen lite mer på alvar,jag har en plan mycket tack vare Jenny och Diesel som varit sååå duktiga under hösten.Till skillnad från ivanliga fall så tänkte jag till innan och se det blev så bra,Mio har varit super tänd ...

Ovido - Quiz & Flashcards