Alla inlägg under april 2011

Av susanne berglund - 17 april 2011 09:26

 igår var jag på ett lite speciellt spinnpass,Jag har ju "mina" pass som jag brukar vara på men igår hade jag bokat ett medelpass för Sean,Jag var där 25min före pass start som vanligt och trampade väl på i godanro, det kom lite folk  och ca 5 min före passstart kliver han in,en kopia av Ernst kirchstieger,2m lång smal som en spagetti i röda cyckelbyxor(hua),det som skilde "Ernst" och Sean år förutom en gigantisk ring i vänster öra var tempot,jisses vilket tempo och vilka glad tillrop,på hög volym,jag gjorde en pöl på golvet och ett tag undrade jag vad det var som stänkte på mina händer men insåg att det var mitt eget svett som stänkte,dessvärre förstörde jag effekten av detta pass eftersom jag tröck i mig hemma pizza och massa plockagodis,men det är bara att gå vidare tre pass bokade nästa vecka.


 Igår anmälde jag mig och min syster till en viltspårkurs i haninge i juni,problemet va att jag jobbade det ena datumet,men det löste sig helt fantastiskt eftersom Johanna ville vara ledig nu på fredag så vi bytte,passade mig utmärkt ,kram på dig Johanna.Det ska bli så kul och nu är jag så taggad,Mio och jag måste jobaa på våran lydnad och lite socialträning vore nog inte heller fel.


 Nä nu måste hunden rastas,inna jag ska åka till niva igen,ha en skön söndag gott folk!

Av susanne berglund - 10 april 2011 11:42

 Nu har vi precis gått runt elljusspåret jag och Mio,om en vecka kan man springa,underbart.Solen lös och värmde och jag är helt svettig trots att jag var tunt klädd.I går va vi och spårade igen,den här gången i lunsen och i skog istället för på åker som förra helgen,det gick super som vanligt,det enda lilla kruxet är att jag har svårt att hinna med att berömma när han markerar pinnarna,det är ju fullt upp att gå och hålla reda på linan,linan som för övrigt gick av i går? jag har bara använt den ett fåtal gånger,men det såg ut som den var ihop svetsad,skitlina,bara att köpa nytt.


 Idag är Ronny och jobbar på nya jobbet,som inskolning kan man säga,han stack vid 07.30 i morse och jag har ingen aning när han kommer hem det finns ju lite sand att suga upp från gatorna liksom.Jag ska spinna i eftermiddag,det ska bli så skönt det bästa med hela mina söndagar,jag skulle vilja plantera lite peneer också men vi får se om jag hinner det.


 Emma har sin bästis Felizia här,och shit vilket tjatter det är om allt på en gång jag har inte en chans att hänga med i resonemangen,men dom är roliga måste man säga,håller som bäst på att planera en shoppingtur till stockholm,ja det kan jag ju hänga med på faktiskt,kunde ju bli lite mysigt,bättre än fyrishov,tanken på att visa mig offentligt i baddräkt känns inte så lockande min bleka lekamen behöver tuktas endel först.Nä nu måste jag gå ut och rädda tjejerna från dom köttätande spindlarna som härjar här hemma,suck!

Av susanne berglund - 5 april 2011 09:03

 Idag blir min make 38år,man har ju skaffat lammkött och han är rätt välbevarad måste jag säga,puss på dig min tiger.


 Mio är hos frissan,han va inte alls sugen på att blir badad fönad och friserad idag,han protesterade en del men jag bryr mig inte ett skvatt för han blir ju såååå fin efteråt.Det är exakt tre månader jag lämnade honom hos Eva senast,det är på tok för länge 8-10 veckor är max och från och med nu måste jag bli bättre på att få iväg honom i tid.


 Våren med all sin härlighet har visat sig vara jobbig för M,hon mår riktigt dåligt och jag vet inte vad jag ska ta mig till,bläää,om man kunde trolla lite, bara så hon fick lite ljus i sin tillvaro,älskade unge.


 Nä nu måste jag städa lite passa på att torka golvet när jag är hundfri,ha en bra dag och grattis Sofia som också fyller år idag!

Av susanne berglund - 4 april 2011 08:50

 Ja i alla fall för stunden,tjejerna är i skolan Viktor har åkt för en vecka till hos farfar,Mio är fortfarande trött efter gårdagens skoj.På min agenda idag står bak och inhandling av födelsedags present till min make som fyller 38 bast imorron,bullar moccarutor och småkakor,jag funderar på att sno ihop en budapest rulle också för det är Ronnys favo,men vi får väll se hur det blir med det,imorron kommer nog bara svärmor och min syster så det behövs inte så mycket.


 Mio ska till frissan imorronbitti,i vanliga fall så badar jag honom innan och kammar igenom hans päls ordentligt,igår tog jag fram saxen,kardborrar taggbuskar pinnar och barr blandat med stubbåker och jord,fy fan vad han ser ut,nu är hela "gardinen"i rumpan borta,Eva kommer få slag men jag orkar inte, det växer dessutom ut hur fort som helst, så snart ser han likadan ut igen,jag längtar till lunch i morron när jag får hämta honom,kortklippt och doftande av sommaräng,ljuvligt!


 Snön är på väg att försvinna på alvar,snart kommer jag kunna träna på allmäningen utanför tänk vad kul det ska bli,snön är faktiskt borta på tennisplanen vid gammeleke,så jag tror att det kanske kan bli lite träning där redan i kväll,ha en underbar dag speciellt du mia som fyller år idag Grattis!

Av susanne berglund - 3 april 2011 13:28

 För första gången iår har vi nu spårat,Mio va så glad och tyckte det va super kul och han är ju sååå duktig min kille.Vi gjorde lite annorlunda idag och lade spåret på öppet fält (åker) och jag tror att det va bra,Mio tyckte nog att det va lite jobbigt och vid siste 90 vinkeln tappade han bort sig ett kort tag men sen kom han tillbaka,vi hittade också alla pinnar som va utlagde och han nosade på åtminstonne 4 av dom 6 som låg.vi han även med lite lydnadsträning,och vi är rejält ringrostiga kan jag säga,men det kommer vi snart ta igen med barmark och ljusare dygn,Jag ska försöka få till ett spår till under veckan har jag tänkt,men prio ett just nu är pälsvård,på tisdag ska Mio till frissan och då måste han vara tovfri.


 Om en timme är det dax att åka in till stan igen och ett spinnpass för maria,det är en vecka sedan jag spinnade sist så det ska bli jätte skönt.

Av susanne berglund - 1 april 2011 15:03

 79årig kvinna,sittande som passagerare i bil som färdas 70km/h och därefter frontalkrockat med mötande bil,vaken,öm över bröstet halsryggen ryggen thorakalt och huvudet,blöder från skallen samt höger humerus ,kortfattat var det min roll idag.Alla sköterskor var jätteduktiga,alla gjorde lite på sitt sätt men alla följde abcde,och alla var mer eller mindre skitnervösa.Jag va också nervös,tonade ner mitt agerande lite eftersom jag inte ville förvilla.3h låg jag isängen,av och på med krage, o2 mask,nålar och tryckförband,jätteroligt var det och väldigt lärorikt jag är så tacksam att jag fått gå den här skitbraiga kursen.Anna,sköterskan från niva gjorde jättebra ifrån sig och är jag förvånad nej inte ett dugg.Det känns så bra att ha så duktiga och trevliga kollegor.Grattis Anna!


 Nu ska jag gå ut med Mio en stund och sen ska jag vänta på att min son ska komma hem,det ska bli så skönt att få hem honom och så ska jag steka pannkakor då blir han hur nöjd som helst.Ronny och jag ska ut och äta med min bror och svägerka idag,vi har även bokat bio så det blir en hel kväll igen(bara en vecka sen sist).

Ovido - Quiz & Flashcards