Alla inlägg under december 2011

Av susanne berglund - 11 december 2011 20:10

 Oj oj det är redan 11 december,som vanligt är den här tiden på åretr rätt stressig.I fredags hade Viktor nobelfest i skolan ett stort evenemang som en del främst tjejerna planerat sedan i juni,Ronny och jag hade kökstjänst,(vi har suttit med i planeringsguppen)vilket var utmärkt eftersom vi såg allt som hände.Allting gick jättebra och alla hade trevligt tror jag,vi hade besök av lite äldre men ack så mycket omognare barn,som hängde utanför lokalen,drack öl,rökte och försökte locka med sig några av "våra" barn,det gick inte så bra även om 2 st lämnade festen tidigare.man får se mycket en sån där kväll och man undrar varför dom barn som behöver sina föräldrar bäst är dom som är mest frånvarande,man blir ledsen när man tänker på det           I dag va en ganska bra dag,jag va lite deppig eftersom jag inte hade möjlighet att gå på hundmässan men istället bokade jag av spinnpasset och sen gick Mio och jag på en slirig långpromenad,till spåret över skogen till fröslunda kyrka vidare till nopsgärdet via banvallen och samhället hem,2½h tog det och det va så skönt Mio jagade fåglar och sork i vanlig ordning så han är rejält slut nu,ja det är jag också och det va mysigt att komma hem och adventsfika med man och barn och nu är det legitimt att slappa i soffan        

Ovido - Quiz & Flashcards