Alla inlägg under december 2008

Av susanne berglund - 30 december 2008 12:13

....mötte vi idag på våran långa morgonrunda,han var så glad så jag trodde han skulle krypa ur skinnet, Mio börjar också känna sig hemma här,för han satte sig på behörigt avstånd och morrade.Idag var vi ner på banvallen och promenerade,vi träffar nästan aldrig andra hundar när vi är ute,jag tyckte det kryllade av dom innan vi skaffade hund men nu syns dom inte till undrar var alla har tagit vägen?

 I morron är det nyårsafton och jag ska baka efterätt,men jag har inte lust idag och jag ska jobba i natt så i morron vill jag absolut inte baka men ronny och Mathilda kanske kan i morron förmiddag,om jag har tur. Nä nu ska Mio få lunch sedan ska han och jag gå och lägga oss i sängen och sova till mumien 3,det blir skönt ha en bra dag!


Av susanne berglund - 29 december 2008 13:51

Utebilder på mio

Av susanne berglund - 29 december 2008 13:36

 Gud vad skönt inatt har jag sovit 6½h i sträck, det blev en pöl på golvet men det är det värt,idag kan jag tänka klart,det är läskigt vad man blir knäpp i huvet när man inte får sova.Så klockan 5 i morse så satte jag igång och städade så nu skiner köket och skrubben är sorterad,härligt Vi har också varit på flera promenader den längsta var ca 40min så han är lite trött nu min prins,vi tänkte lämna honom själv 10 min en kvart idag medans det är ljust ute,vi måste börja träna lite sånt också.

 Mathilda är skit less på att promenera långt med Mio, idag är det ju rätt så kallt ute och hon har ju lite problem med kyla den tjejen,förhoppningsvis så blir det bättre när det blir ljusare ute och värmen kommer.

 Nä nu ska jag jaga ut familjen så Mio får vara ensam hemma en stund sen ska jag läsa boken jag fick av min syster i julklapp,jag har bara hunnit med valp kapitlet ännu,ha en bra dag!

Av susanne berglund - 26 december 2008 15:36

 Det är Fanny och Alexander på tv, den är skitbra tycker jag men så himla lång,och andra akten är inte riktigt lika bra som dom andra och då kan man blogga lite istället.

 Här är det fullt ös,barnen slåss och bråkar om allt och Mio kissar var och varannan timme så vi springer ut och in hela tiden känns det som,men för det mesta hinner vi ut i allafall,jag är lite nervös för imorron jag jobbar dag och Ronny har jour,så jag hoppas jag hinner hem innan han behöver jobba,dessutom är hundmaten snart slut så vi måste in till uppsala och handla imorron,nä nu ska jag tvätta lite ha en bra kväll!

Av susanne berglund - 25 december 2008 15:04

 Vilken trevlig julafton det blev jag tror alla blev nöjda,barnen har vi inte sett till idag dom har varit på sina rum hela dagen,jag ska iväg och jobba idag så det är dax att sova snart.

 Mio hade det schåigt igår,det blev en del folk trotts att vi inte skulle ha så många här,dessutom hade vi ca 100 grader här inne så han drack hela tiden och gissa vad? Jo han kissade hela tiden,kanske 15ggr på några timmar och vi hann inte ut en enda gång,vid 23.30 ringde jag min syster för då tänkte jag att nu har han fått något fel, men hon är ju lika cool som alltid,så vi sänkte värmen inne och idag har han inte gjort inne en enda gång,och han har inte drukit mer än normalt,skönt! Men vad skulle jag göra om inte min fantastiska och duktiga lilla syster inte fanns,Tack Katarina du är min klippa.

 Ronnys syster och hennes kille var här idag och visade upp sin valp Enya och även Tindra deras rottis och vilka fina och trevliga hundar. Jag sätter in lite bilder på Mio som vi tagit under dom 5dagar han bott hos oss

Av susanne berglund - 23 december 2008 13:20

Ja nu har vi städat allihopa,det blir inte lika hysteriskt som vanligt på julen men lite ordning får det gärna vara,Mio är helt slut,han har skurat köksgolvet bäddat rent i sängen och då måste alla 8 kuddarna få sig en omgång,idag har han även väckt barnen och vi har varit på 2 ordentliga promenader och han gillar promenaderna, men kyla hatar han,han är så frusen av sig det lilla livet skakar som ett asplöv när det blåser,vi längtar till sommaren både han och jag.Ingenting har jag sovit idag och nu känns det i hela kroppen att klockan är ungefär 7 men inte då!Nä nu ska Emma och jag in och handla lite ha en bra dag! 

Av susanne berglund - 23 december 2008 06:35

...vaknade herr och fru berglund,dock sov Mio fint fram till 4 då gick vi ut och kissade en ocean,och sedan direkt neri bingen och värmen igen då blir det bus! tugga på tvättlappen till husses kalsonger,slicka matte i knävecken käka på husses skägg och mattes hår, och sen in i dimman under täcket,när vi sen gick upp sov Mio kvar 20 minuter helt själv!!! Nu har han ätit kissat och bajsat igen så nu är det dax att väcka barnen.Annars ska här städas idag fy jag är redan halv död,men det blir nog bra.

Av susanne berglund - 22 december 2008 21:10

 Det har varit dåligt med den varan tycker jag men nu så,vi har slagit in alla klapparna,och dom svåra personerna är avklarade,sen om det blir bra vet jag inte,men huvudsaken att vi umgås eller hur?! Imorron ska vi bara damma  torka golv och bädda rent i sängarna sen ska granen på plats och skinkan in i ugnen.

 Idag har Mio visat attityd,imorse hade Mathilda en lampa i golvet och det lät ordentligt och då började han skälla,sen tog jag ner vardagsrummsmattan och den har han anfallit och brottats med hela dagen,morrat och skällt på som om det vore ett hundätande monster,rastandet går bra det har hänt 2 olyckor idag men inget där bajs varit inblandat.men han fryser så han hoppar när det blåser kallt ute och då måste man bära lite under jackan,ska försöka få in lite bilder senare ha det gott!

Ovido - Quiz & Flashcards