Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

lite ljusare ute

Av susanne berglund - 19 januari 2012 09:32

  i morse var det ljust ute när jag för ovanlighetens skull skjutsade barnen till skolan vid 8-tiden,och tänk det är som bomull för själen.

 Idag är det meningen att jag ska jobba igen efter 3 lediga dagar men först ska praktiskt prov i hlr avklaras,jag gjorde det teoretiska provet igår och det gick bra efter lite om och men.Jag har i vanliga fall ganska gott självförtroende,men efter en tung period med mycket strul och tjafs från olika håll, så har jag börjat tvivla på min kompetens, och ett par dagar förra veckan kändes det som trappstäd kanske va det jag skulle syssla med(inget ont om trappstädare jag har själv jobbat med det i flera år men det är inte direkt någon utmaning att gå till jobbet när man har det yrket)men efter en bra jobb helg och framför allt mera sömn så är jag mig själv igen.

 Mio tycker nog att det är ok att matte jobbar lite idag,vi har haft 3 aktiva dagar med promenader,uppletande,lydnads träning och frisör besök på schemat,tyvärr så har jag 7 arbetspass framför mig 2 kvällar 2 dagar och 3 nätter så det blir en tråkig vecka som kommer om man e hund hemma hos oss, men det går fort och sen får vi ta igen det nästa helg då jag är ledig.

 Jag spinnade igår vid lunch och om man ska spinna en gång i sitt liv så ska man gå på Peters medelpass kl 12.00 på onsdagar,helt fantastiskt,skitbra musik och han peppar oss att ta i ordentligt,passet går så fort,45min känns som 10minuter en kvart och ändå är man så slut efteråt,underbart!!!

 Nä nu ska jag gå och snusa på min hund som fortfarande luktar ljuvligt sen besöket hos Eva!

   

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av susanne berglund - 4 februari 2012 09:35

 Idag är det skitkallt ute,igen,jag hatar kylan,allt blir så jävla jobbigt och omständigt,blääää!  Min syster är på väg hit och vi ska ut och promenera är tanken,från början hade vi stor stilade planer på att åka ner till Görveln,men nä det är för ...

Av susanne berglund - 17 januari 2012 09:36

 Mio är hos frissan så jag är ensam hemma några timmar.Det är konstigt hur tomt det blir här hemma utan honom men när han är hemma så sover han mest.Jag hade planerat att göra ett hlr test inför kursen på torsdag men så hittade jag julnummret av hund...

Av susanne berglund - 11 december 2011 20:10

 Oj oj det är redan 11 december,som vanligt är den här tiden på åretr rätt stressig.I fredags hade Viktor nobelfest i skolan ett stort evenemang som en del främst tjejerna planerat sedan i juni,Ronny och jag hade kökstjänst,(vi har suttit med i plane...

Av susanne berglund - 8 november 2011 21:38

 Har kommit igång med lydnads träningen lite mer på alvar,jag har en plan mycket tack vare Jenny och Diesel som varit sååå duktiga under hösten.Till skillnad från ivanliga fall så tänkte jag till innan och se det blev så bra,Mio har varit super tänd ...

Av susanne berglund - 30 oktober 2011 13:48

 I morse bar det av till ubk för att titta på johanna och Echo som skulle göra sitt mh,det va bara fyra startande ekipage,Echo(korthårig collie),en storpudel,en rottis och sist en pincher tik,alla klarade sig,och jag kan konstatera att Mio också skul...

Ovido - Quiz & Flashcards