Alla inlägg under februari 2009

Av susanne berglund - 23 februari 2009 14:19

 Herreminje,man börjar bli gammal, jag skulle slänga sopor och locket till soptunnan hade frusit lite, lite, och vad händer, jo, det smäller till i ryggen och nu har jag skita ont,högersida L4 nivå kanske och sedan ut över höften och ner i låret mot knäet,jag har inte sjukanmält mig,men jag vet inte riktigt hur det här ska gå,om jag står eller ligger känns det ok men sitta eller böja på mig går bara inte.hoppas ingen behöver hlr i natt.

 Nä nu måste jag gå det gör så jävla ont att sitta ha det!

Av susanne berglund - 18 februari 2009 21:04

 Idag har Mio jag och Emma varit i uppsala och socialtränat,det gick riktigt bra vi parkerade vid tiunda skolan när vi gått 10 meter kom en farbror med en dramaten,när jag förklarade att hunden var rädd det var därför han skälde morrade och reste ragg,vände gubbfan på vagnen och började köra den mot Mio då blev jag arg och sa att nu fick det vara nog sen gick han.

 Ca 100m skälde han på mötande men sen var allt ok,vi hamnade på gågatan och storatorget och det gick jättebra,han hade problem med automatiska dörrar i affärer han fattade inte varför dom öppnade sig när vi gick förbi,och så är han ju en fågelhund så duvorna och änderna tyckte han var så intressanta.När vi kom hem var han svart upp till armbågarna,fy fan för att ha hund i stan.

 Jag har precis klivit av cyckeln 45min!! Inte illa eller hur? 11 vita dagar hittills,imorron ska jag ställa mig på vågen,usch det är inte så kul,men jag måste eftersom min kroppsuppfattning är så kass.Imorron är det jobb igen så jag ska upp 05.00 det är också trist,nä ha en bra kväll!

Av susanne berglund - 16 februari 2009 20:01

 Ja vad säger man,idag gick Mathilda med mig på Mios kvällsrunda som delvis går genom skogen men ändå det finns lampor.Ja till saken hör att Mathilda inte går som oss andra,om Emma och jag är ute så småpratar vi och diskuterar saker och hon sätter den ena foten framför den andra,men Mathilda hon flaxar och far hennes skor är av snowjogging modell storlek 38 fast hon inte har mer än 33 i storlek,hon snubblar kliver både på hunden och mig,hon bluddrar och mummlar på om allt som far igenom hennes huvud ingenting har något sammanhang det bara kommer ut huller om buller.I allafall så mitt iskogen där Mio och jag går rätt nära varandra (harar som vi är)och vi raskar på stegen allt är stilla, då från ingenstans vrålar Mathilda ut ett avgrundsvrå från att ha varit knäpp tyst i flera minuter och så kommer hon bakom oos och hon går som en blandning av frankensteins monster och ringaren i notre dame(haltar och med händerna utsträckta framför sig)och bara brölar,alltså MIo vände i luften och skrek till och jag trodde jag skulle få tarmläckage,herregud vi vart så chockade så vi bara började skratta helt hysteriskt,Mio blev tossig och fattade nada,ja vilken promenad,nä sov gott

Av susanne berglund - 15 februari 2009 19:54

 Ja då är det dax igen,nu ska vi fräscha till Emmas rum,vi har köpt tapeter idag och jag hoppas att det blir klart till nästa helg.

 Mathilda fick psykbryt,när vi kom hem,1h satt jag på hennes rum och ömsom pratade ömsom bråkade med henne hon var riktigt hysterisk ett tag och ville inte acceptera att Emma skulle få nytt,hon plockade en remsa av den gamla bården som vi rivit ner, som minne, det var ett tag sedan hon reagerade så här men fy vad det är jobbigt för alla inblandade,nu är det dock lungt,och allt är som vanligt.

 Ikväll var Ronny och jag ute och gick en 1h sen tog vi Mio när vi kom hem på en promenix,men han är ju lustig, han är så rädd för allt och ibland undrar jag hur det står till med hans syn,Det var endel andra hundar ute och han skäller och går på så han får aldrig hälsa för dom andra hundägarna drar med sina hundar,sen tror jag att Mio är den enda hunden i örsundsbro som går lös på sina promenader,vi har aldrig träffat en lös hund! Men idag så hittade han något som luktade riktigt gott så Ronny och jag han kanske 20 meter före honom och precis där var en gatlykta trasig,när han inser att vi hunnit en bit så tittar han bort mot oss medans vi är på väg bort och blir plötsligt osäker på om det är husse och matte,då börjar han skälla på oss,när vi vänder oss om så ser han fortfarande om vi är vi så han skäller ut oss ordentligt tills vi börjar skratta och ropa med på babyspråk åh min gud så glad han blev, höll på att krypa ur skinnet.Mio är så himla härlig.Nä imorron ska jag jobba dag det har jag inte gjort sedan början av december så det blir spännade,sov gott

Av susanne berglund - 13 februari 2009 16:17

 Eller vad man ska kalla det,fy vad det är trist,Jag blir både förbannad och uppgiven,Samma sak varje gång men lite värre idag kan jag säga,han får inte så mycket gjort i skolan och stör under lektionerna,om och när han väl koncentrerar sig så går det bra men däremellan! Nä det blir till att ta till hård handskarna,lite mer restriktiva vad gäller datorn, kanske ha måndag till torsdag helt dator fria? gud vad han kommer bli tokig på mig, men vad ska man göra???

 Ronny har jobbat inatt och sovit på firman,det är inte så konstigt att jag fortfarande är kär i min man vi hinner inte slita så mycket på varandra direkt, idag blir det 5 dagar sen vi sov tillsammans,och ett glas vin i kväll sen sover vi garanterat hela natten.Men vi måste stor handla när han kommer hem för det finns inte ett skit hemma,men handla är bra då hinner vi prata med varandra och uppdatera oss om vad som hänt sista veckan,och det lär bli mycket disskusioner kring Viktor.Men vet ni jag har iallafall världens bästa son han är ju hur gullig som helst nästan jämt och man kan ha sämre sidor, han är bara lite lat.Nä nu ska jag läsa Viktors redovisningsbok gilljotinen, jag kände att jag måste ha ett hum om vad den handlar om så kan han ju redovisa för mig sen, det blir nog bra,ha en trevlig kväll.

Av susanne berglund - 12 februari 2009 17:44

 Ja nu är det städat eller kanske röjt är ett bättre ord här hemma skönt,som vanligt när man vakar av så är jag sjukt trött,jag skulle behöva en promenad men jag orkar nog inte,jag har fortfarande en del att fixa tills i morron,Viktor har frilufsdag så jag måste greja matsäck till honom.Vi ska på utvecklingsamtal Viktor och jag imorron,fast jag vet inte om det utvecklas så mycket när det gäller Viktor,han är duktig men okoncentrerad och lite lat,så har det låtit dom sista 6 åren,men vem vet vad som händer i morron, skolan är inte prio 1 direkt,men det var det väll inte för mig heller, fast jag vill ju att det ska gå bra för honom att han kommer in på den utbildningen han vill och får ett yrke han trivs med.Nä dax att sticka till ica och köpa matsäck ha en bra kväll

Av susanne berglund - 11 februari 2009 19:23

 Ja idag så tuggade Mio sönder min absoluta favorit bh, han har en förkärlek för just bh:ar,och så fort dom ligger så han får tag på dom så gnager han på dom allt vad han kan även en disktrasa låg i bädden i små atomer,men det är väll skit samma.

 Annars har det inte hänt så mycket,Mathilda stack en timme tidigare från skolan idag, hon ringde hem med sin lenaste röst och sa fint att hon slutar ju kl 15.00 och då går det ju inga bussar,så jag kunde väll hämta henne,när jag sa att kl 15 sover jag blev hon skit pissed och efter en kvart precis när jag somnat ringde Peter och sa att Mathilda sagt att jag sagt att hon skulle gå hem nu??? Jag sa att det var ok om hon gick hem men att jag aldrig sagt att hon skulle strunt i skolan,hur som haver så blev det ingen idrott för henne idag,men hon fick ju lite motion på vägen hem i alla fall, nä dax att packa inför natten,sov gott!

Av susanne berglund - 10 februari 2009 19:28

 Idag sov jag till 17.30 inte illa  eller hur? hag va i och för sig uppe mellan 12.30 och 14.00 men en då och min fantastiske make hade lagat en jättegod kycklinggryta, det var bara att sätta sig till bords,förstår ni varför jag inte har så bråttom upp på kvällen, men nu är det lite stressigt istället.

 Mio har aktiverat sig själv idag han var inne i badrummet och hämtade asken med mina plackers,tandtråd som sitter på en plastbåge sen la han dom i sin bädd och har mycket metodiskt utan att ha sönder något plockat ur allihopa ur asken, en och en och bäddat ner dom i sin bädd.Nä dax att packa natta maten sov så gott!

Ovido - Quiz & Flashcards