Alla inlägg under maj 2009

Av susanne berglund - 29 maj 2009 18:50

 ja dax att göra en insatts och sticka till jobbet,jag ska jobba med Marie-louise i natt så det blir enbart kul att åka dit,dessutom har jag fått klartecken att jag ska få gå iva usk vuben,en skita rolig utbildning samanlagt 10 kurs dagar under hösten och det är jag så himla glad för så ni kan inte ana.I kväll är det klinikfest på Niva så det är endel vikarier inne och jobbar,men jag är så tråkig,så jag kan lika bra jobba tycker jag,usch jag är för gammal för fester det räcker med några per år och jag var ju på mitt event of the year hemma hos Mia, på Jennys möhippa,och det lever jag ett bra tag på.

 I morron kommer Katarina och hundarna hit och käkar lite och sedan ska vi träna,det ska bli så kul,det är lite synd om min lillasyster och jag önskar att jag kunde hjälpa henne lite mer men jag vet inte riktigt vad jag ska göra,förhoppningsvis så får vi(vilka vi?inte jag i allafall!) ordning på hennes bil ialla fall så hon kan sälja det fan skapet,nä man önskar man hade en lägenhet i bakfickan men tyvärr!Hoppas det löste sig med hundvakt och skjuts i kväll,så du kan gå ut med jobbet.

 Nä nu är det ledigt på toaletten så man kan måla ögat och spreja håret innan man dra,Viktor tillbringar 20% av sin vakna tid inne i duschen så man får passa på när han går därifrån ha en bra kväll, ska sätta in lite bilder snart .

Av susanne berglund - 27 maj 2009 19:24

 Idag vakar jag av en natt ledig sedan jobbar jag 2 igen men två nätter känns som riktig lyx, ingenting.Mio är på ett kaxigt humör idag iförmiddags stack han iväg bort till wiik våra grannar som har två boarder collies att jag ropade stanna märkte han inte ens,vid 18.30 hämtade jag hem Emma ifrån Disa,och jag fick ta tag i honom fera gånger för att han skulle bry sig över huvud taget,15 gånger har jag fått lyfta ur honom ur marsvins buren när han käkar marsvins bajsar,idag är han KUNG,kungen av nonchalans.

 Idag var det träff med Mathildas klass vid ahlsta men Mathilda,hör och häpna ville inte åka eftersom hon hade läxa att göra,dessutom var det lite si och så med vädret och det är också viktigt för fröken,men hon la ner hela sin själ i att skriva om asa gudarna Njod,Frej,Freja och Idun,snyggt blev det också.

 När jag hämtade Emma idag var jag inne på en affär här i örsundsbro som heter home spirit,en fantastisk affär som har en massa braha saker i engelsk country stil,precis min smak, så jag köpte en skitfin låda för the,och jag är så sugen på två burkar en för kaffe och en för socker, som var sååå snygga men egentligen behöver jag inte ha dom, men dom var så fina.Livet är fullt av saker som man vill ha men inte behöver.

Av susanne berglund - 22 maj 2009 15:25

 Idag har vi varit vid lunsen och spårat med vovarna,Anna och Bissy var också med och det var så kul att träffa dom igen.Det var rätt så mycket trafik av andra hundar och människor där så jag tyckte det verkade rätt så svår spårat,Anna var inte helt nöjd med sin slinga,medans katarina tyckte nemo gick jättebra,Mio var lite "störd" av att det passerat folk och djur precis där hans spår gick men han var duktig endå,hans matte däremot missade lite jag var aldelles för snål med berömmet eftersom jag inte hade riktigt koll, och sedan har jag så svårt med mina händer,man ska hålla i linan och godis...men jag fick låna en spår sele av katarina och så fick jag en spårlina av Anna,så jag är lite sugen på att träna lite själv.Det var jättenyttigt att gå med när dom andra spårade,dels att se hur dom gjorde och sedan berättade hela tiden både Anna och syrran vad man ska tänka på och hur man ska göra i olika situationer.Efter vi spårat klart så var Anna tvungen att åka till jobbet men Katarina och jag tog en promenad så det blev en riktig rolig och lång sammankomst vi var ute drygt 4h sammanlagt så nu ligger Mio helt utslagen och sover på ryamattan,min prins är han.

 Här kryllar av barn,8 st är dom idag,Jag städade igår men tänk det syns inte alls idag,men jag ska inte klaga det är ju skit bra att barnen har kompisar och väldigt trevliga kompisar dessutom.

 Ronny går på sin jour vecka idag,så vi får se när man får se honom nästa gång,i morgon ska vi grilla lite här hemma jag och mina syskon det ska bli så trevligt och då blir man inte så ensam hela helgen om maken jobbar mycket. Nä nu ska jag surfa lite innan det är dax för middag ha en bra dag och tack så mycket Anna och Katarina, det är så nyttigt och följa med er proffs liksom.

Av susanne berglund - 21 maj 2009 22:06

...i 4 nätter det ska bli så skönt,idag sov jag till 12 och sen var vi och storhandlade när jag kom hem planterade jag lite blommor rensade lite maskrosor från gräsmattan,sen städade vi inne och bäddade rent i sängarna,så nu är det bara att krypa ner och SOVA,Mathilda har också städat sitt rum det är nog över ett år sedan det blev gjort ordentligt,hon har gjort det själv så alla saker finns kvar,när vi städar hennes rum så slänger vi ungefär ett ton med vad vi tycker är skräp.Nä sov gott imorgon ska vi spåra jag och Mio det ska bli såå kul,sov gott!!!

Av susanne berglund - 20 maj 2009 19:32

 Sista natten sen är jag ledig tills på måndag natt GUD VA SKÖNT, jag har sovit ovanligt dåligt den här veckan 5h igår och 4h idag,ja hur kul är det.

 Imorgon ska vi storhandla samt städa här hemma barnen har fått tydliga instruktioner vad som ska göras,tror ni på det eller? I'ts a dirty job (to be a parent) but somebody's got to do it.

 Mio har haft en tråkig dag idag men det är nog lite nyttigt tror jag,vi gör så mycket skojjigt hela tiden så en dag av tristess dör han inte av.På fredag ska jag,syrran och våran kompis Anna ut i skogen och spåra det blir skita kul och det ska bli så kul att träffa Anna igen det är ett tag sedan,nä dax att fluffa håret och måla ögat sov gott ni som får.

Av susanne berglund - 18 maj 2009 12:53

 måndag igen hua vad tiden springer iväg.Igår var jag,Mathilda,Emma,MIo, Katarina,Wilma och Nemo på cocker utställning i vendel,en kompis till mig, Jenny stälde ut sin cocker Disa en super söt liten dam som vi alla föll pladask för,mina tjejer tyckte det var så coolt att känna en av dom som deltog i utställningen och fast dom inte träffat Jenny tidigare så pratade dom hela tiden om "våran Jenny",kul tyckte jag.Det var också kul att se hur en "riktig" cocker ska se ut, jag inser att Mio är rätt så stor och grov, men min snälla syster trodde han skulle se mer cockerlik ut om han bantade lite och fick en schyst trimmning av pälsen,ja vem vet? Inte jag, jag försökte se vem som skulle vinna dom olika klasserna men jag hade fel alla gånger.

 Idag ska Mathilda och jag på utvecklingssamtal,det blir nog bra, och imorgon är det utflykt i skolan,jag har bakat choklad muffins och ska göra pannkakor i kväll så dom får med sig matsäck.

 I går var det avslutning på dressyr kursen,Mio var så trött han orkade inte bry sig la sig bara ner hela tiden och rullade runt på grusplanen där vi höll till, men det tog han igen idag på promenaden runt gryta kyrka stannade han när jag sa till fast det flög fåglar jätte nära och vi gick fot siste 500m hem och han hade bra fokus på mig trots att det passerade hundar lite längre bort,Han är en sådan pärla min duktiga och fantastiska hund,bäst i hela världen är han,nä nu måste jag snygga till mig inför utvecklingssamtalet ha en bra dag.

Av susanne berglund - 16 maj 2009 13:58

 I morse åkte Emma och jag till lurbo för att ta en långpromenad med Mio och det blev det,en långpromenad alltså vi gick och gick först ca 4km i skogen och sedan lika långt tillbaka i kohagarna,men det var så skönt och Mio kunde gå lös för det mesta.Han passade även på att först rulla sig i en gyttjepöl och sedan bada i allsköns sump vatten han hittade så nu ligger han på alltanen och solar efter bad med schampo,han hatar att duscha med schampo,men tyvärr fanns det inga alternativ.

 Ronny är i skeptuna idag och kör folkrace,dom stack redan vid 6 i morse och det dröjer nog ett bra tag tills dom kommer hem igen,Viktor,Kasper och Max följde med.

 Nä nu ska jag ut i trädgården och röja lite resten av gatan har vår hybris och varenda jävel är ute på sin lilla gräs plätt och påtar frenetiskt, usch,ibland vill jag bara flytta härifrån till något eget lite mer privat ställe.

Av susanne berglund - 12 maj 2009 12:55

 Ja idag är Mio min Mio piggare,men det blir en lugn vecka för säkerhet skull(just nu jagar han kaninen Stella)med bara kortare promenader och så har vi ju kursen på torsdag.Mio luktar kloak han badade i nått dike hemma hos bror min och det diket låg i en kohage,så i kväll blir det nog en dusch innan jag far i väg till jobbet.

 Jag var ute och kollade på värmlandscocker sida igår och där var han Matchpoints hot report Mios helbrorsa,eller Gordon som han kallas,han var jättefin.Jag kollade också på uppsala cocker sida och där måste vi bli medlemmar snarast dom hade så mycket kul grejor,kurser,utställningar och träffar av olika slag,det kan nog vara något för mig och Mio tror jag.

 Idag ska jag börja jobba natt igen,efter 2 veckor på dagen,jag har ju varit ledig sen förra söndagen eftersom vi varit sjuka så nu ska det bli riktigt kul att gå och jobba. nä nu ska vi gå och kissa Mio och jag ha en bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards