Alla inlägg under augusti 2009

Av susanne berglund - 31 augusti 2009 15:14

 Ja det har faktiskt jag,Katarina tack för att du tände lyset äntligen en plan för mitt fortsatta hunderi,lydnadskurs i vår, och ett MH till våren sen tror jag att cockerklubben kommer att annordna en spår kurs i någon gång framöver och hoppas cocker klubben hör av sig om utställningsutbildning.Och dietisten har hört av sig härligt vi ska dit redan på fredag yiiha livet rullar på.Nä dax för agility träning.

Av susanne berglund - 31 augusti 2009 12:34

 Idag fyller min käre far 59år,jag var där igår men hade inte en tanke på att det var 30 augusti,så jag ska åka ut till dom ikväll igen efter agilityn och före jobbet.

 Igår var Mio och jag ute och joggade 1½h vi sprang inte hela tiden men för det mesta,det gick hyfsat, men var ganska tungt bitvis,jag har ju lite och släpa på och egentligen kanske jag är för tung för att skumpa omkring,man är ju liksom inte tonåring längre och allt oftare så straffar det sig när man anstränger sig för mycket,men det har gått bra hittills och det finns ju alltid voltaren.

 Jag har försökt få tag på Dietisten som vi fick telefon nummret till ifrån bup,men det värkar svårt att få tag på henne,så vi får se hur lång tid det tar att etablera den kontakten.Nä nu måste jag röjalite här hemma och sen ska jag ta en tur med hunden.

Av susanne berglund - 30 augusti 2009 10:15

 Ja det blev en liten promenix igår,2h var vi ute,Mio for som ett torrt skinn i skogen,och han tog med sig ett helt buskage hem,jag schamponerade honom när jag kom hem,så nu luktar han blomsteräng igen och duschen blev full med kvistar i alla möjliga storlekar,idag återstår att kamma honom,jätteroligt.

 Idag ska vi åka hem till min mor och far och plocka plommon,Viktor ska följa med också han har inte varit hos dom sedan dom flyttade(är det ett år sedan?)så det är på tiden.Jag har en plan att hinna swischa förbi Britten och Olle också med lite kläder till Ida och Amanda men vi får se hur det blir.Ha en bra dag!

Av susanne berglund - 29 augusti 2009 16:33

 Ja här har fejats idag det är sååå skönt,jag har putsat fönstren på övervåningen,städat överallt och gått igenom nästan alla skåp i köket,så nu är det ordning och reda,en kvart eller så.

 Viktor har klippt sig idag han hade hår ner över axlarna även luggen men nu är han riktigt korthårig han blev jättefin.Medans Vitor satt hos viktoria så gick Emma och jag och tittade på kläder hon ska på party idag så det slutade med att hon köpte ett litet svart fodral en tubklänning med trekvarts ärm,chockrosa leggings och ett diadem med en svart rosett på,man kan säga att hon nu ser ut som jag gjord 1988 ungefär,jättekul.

 Katarina och Tobbe ska komma hit och käka lax i kväll sen tänker jag släpa ut katarina och kusinerna Wilma och Nemo på en riktig lång promenad,så jag får bränna lite fett.Jag hade tänkt att bjuda lite fler folk i kväll men jag orkar inte fixa med mat och stöka runt den här helgen,Ronny har jour så rätt var det är så står man helt solo.Men hör ni andra det kommer flera kvällar så vi tar det då.

 Ikväll efter min mastodont promenad med alla hundarna ska jag dusch och tända stearin jlus ialla rum,det är lycka det!

Av susanne berglund - 28 augusti 2009 11:47

 Jag är ledig i helgen,så det ska bli skönt,även om det inte blir någon lugn helg direkt.

 Idag har jag varit in till bup med Mathilda och det var riktigt bra,Karin våran psykolog som vi träffar är riktigt bra och framförallt så gillar Mathilda henne jätte mycket,så hon pratar på och beskriver verkligen vad hon upplever och vad som är problemet,så nu känns det riktigt bra,vi ska tillbaka om tre veckor,och tills dess har vi fått lite uppgifter som vi ska göra det kan även bli aktuellt att filma under måltiderna framöver,spännande.Jag fick också numret till en dietist,men hon var på semester så det får vänta till på måndag.

 Nä dax att rasta hunden och käka ha en bra dag!

Av susanne berglund - 27 augusti 2009 08:52

 ...Usch nu har det tillkommit en massa saker i almanackan,jag har som inte tid att jobba riktigt känns det som,tillexempel skulle jag behöva sitt med alla papper till försäkringskassan,men hur kul är det egentligen(men det skulle lönasig ekonomiskt)Jag måste också förbereda mig för bup besöket i morron, skulle behöva skriva ner lite stöd ord i alla fall,hunden måste ut och gå ett par timmar också,så han inte käkar upp huset när jag sticker till jobbet.

 Ronny har semester idag? Han ska till tandläkaren.Just nu så fixar han fogen runt kranen i köket men det sucks ordentligt därute så det går nog inte så bra! Nä dax att ta tag i sitt liv,göra lite nytta, ha en bra dag!

Av susanne berglund - 26 augusti 2009 09:28

 Hua nu börjar det ramla in möten, uppdrag, kurser,mm..Min allmanacka som varit luftig och fin under sommaren är på ett kick sprängfylld och vi måste börja tacka nej till saker eller flytta längre fram i tiden.

 I går var MIo ensam hemma under dagen, jag hade utbildningsdag,men det gick jättebra, han hade bara käkat upp mitt kollegieblock från agilitykursen,visst är han duktig! Det var även bad dag för Mio, något han inte är så förtjust i,men nu luktar han blomsteräng och är så gott som tovfri,jag fick bryta kamningen för att natta barn och Mio orkar inte riktigt heller,det tar åtminstonne en timme att gå igenom hela honom och man måste vara två när man ska borsta magen, armhålorna och ljumskar, idag ösregnar det så hunden är dyngsur och inte kambar så vi får skjuta på det.

 Nä nu ska jag ner till skolan och försöka boka om ett evk möte,eftersom det krockar med min iva usk utbildning,ha en bra dag.

Av susanne berglund - 24 augusti 2009 11:42

 Jag skulle ha jobbat kväll idag men en jobbarkompis kunde byta eftersom jag har agility kursen i kväll,så nu är jag ledig.jag har precis sytt klart mina nya sovrumsgardiner så nu ska jag snart börja putsa fönster,det kommer bli så fint.

 Mathilda var till tandläkaren i morse, inga hål som vanligt,hon är så duktig min tjej,sköter om sina tänder ordentligt,annars kan det vara lätt att dom får hål i 8 års åldern när dom börjar sköta sina tänder själv och Mathilda har en tand med missbildad emalj som dom tror det ska bli hål i men som sagt hon är jätte duktig med tandborstningen.

 Emma började spela gitarr idag och gissa om hon var lycklig när Mathilda och jag kom från tandläkaren så hade låg och mellanstadie rast och där satt hon i solen och klinkade med Disa,det hade varit jätte kul sa hon men dom hade inte fått spela.Tack så mycket leffe för lånet av gitarren du får tillbaka den så fort Emmas nya gitarr kommer på posten.

 Nä dax att hänga tvätt och putsa fönster!

Ovido - Quiz & Flashcards