Alla inlägg under juli 2008

Av susanne berglund - 31 juli 2008 16:38

 den fest bilden skulle inte publiseras där jag vet inte riktigt hur det blev så,jag är ju inget proffs direkt skit samma det var en kulig fest ialla fall och visst har jag snygga grannar kram på er

Av susanne berglund - 31 juli 2008 16:21

 Har jobbat dag idag,Det var lite rushigt ett tag men det är lite kul det och dagen går så fort,så nu är jag hemma igen och imorron är jag ledig igen.

 Imorron ska jag och svägerskan till Åland är meningen, vi två och 7 barn hoppla hoppla,inte så genom tänkt kan man tycka men det ska bli kul i alla fall.hoppas vi får schysst väder.(och att alla barnen är schyssta),Viktor vill inte hänga med han trivs bättre hemma med polarna och Mathilda har ju lite båt fobi så jag får nog bära ombord henne,men det har vi gjort förut och det brukar bli bra efter lite besvär och tanda gnissel,men jag tycker nog att dom får hänga med allihopa så vi får umgås lite.

 Nä nu ska jag laga mat det blir grillad kyckling och lite gratäng tror jag,ha en trevlig kväll gott folk.

Av susanne berglund - 30 juli 2008 22:30

 Ja då var första arbetspasset efter semestern avklarat,och det gick bra mina patienter levde när jag gick hem och det är det som räknas,skämt och sido,jag var en smula nervös när jag gjorde entre i dag, i bilen in så försökte jag komma ihåg hur alla apparater funkade,sondmaten,nebulisering vad måste jag tänka på, hoppas vi inte ska på ct för hur f.n funkade transport respen men efter en rätt knagglig start så var jag på banan igen så nu känns det bra,jag har trotts allt ett ruskigt roligt jobb,nä nu ska jag sova imorron ringer klockan vid 05.00,vi hörs imorron

Av susanne berglund - 30 juli 2008 08:12

 Jag är lite nervös, tänk om jag inte kommer ihåg hur man gör där på jobbet,usch jag hoppas ingen dör på mitt pass idag.men det ska bli kul också det är skönt med rutiner iallafall.

 När jag vaknade imorse var vårat vatten avstängt,kul jag kunde spola en ggr sen var allt vatten slut,jag skulle ut och gå men nu vågar jag inte tänk om jag inte kan duscha sen äckligt.barnen sover fortfarande,så det är lungt här hemma,dom ända som är igång  är marsvinen dom fick ett päron här på morgonen och det är alltid succé.

 Idag fyller våran kusin Albin år GRATTIS ALBIN! vi ses på fredag du och alla andra får ha en bra dag.

Av susanne berglund - 29 juli 2008 20:11

 Idag ringde jobbet vid 9.30 och jag lovade komma imorgon,so far so good men sen kommer förfrågningar om olika byten hit och dit,men snälla ni jag kan inte jobba mer ,dom 4 sista veckorna i augusti är jag ledig 6 dagar och jag jobbar alla helger, att då klämma in 2 nätter till när fan ska man få sova,jag hade velat gå ner till 85% redan nu men det gick inte och det är väll ok men jag vill inte jobba mer än 100% tack.

 Kära syster jag vill gärna springa med dig kanske lördag?Då kanske vi kan göra smörgåstårta(undrar ni varför jag är fet?)Vi kan väll höras av.Vi har saknat kusinerna Wilma och Nemo också.Jag har en skön bild som jag avslutar detta meddelande med sov gott! 

Av susanne berglund - 29 juli 2008 09:27

 Idag måste jag städa här hemma,dammtrasan har inte varit aktiverad på jätte länge,men det är ju så hiskeligt varmt man orkar som ingenting på dagarna eller kvällarna.Jag har köpt nya springafortskor men dom är inte använda eftersom jag inte orkar röra en fena efter kl 08.00 på morgonen,kanske i kväll men då är det komissarie Barnaby på tv:n så det är nog inte troligt.Jag skulle behöva en överaktiv kompis som drog i mig tyvärr är inte mina kompisar av den sorten,dom är mer som jag människor med smak för det goda i livet(läs mat och dryck).

 nä dags att aktivera sig lite ha en bra dag!

vab

Av susanne berglund - 28 juli 2008 10:57

 Alltså inget jobb idag eller imorgon,Min minsta bror ska ut och campa idag jag vill också ut med husvagnen igen,men det dröjer nog ett tag kanske 27 september när vi ska ner och titta på solsting och snedsprång,vi får se det är helt omöjligt att hitta ett schysst boende till humant pris,så då återstår bara husvagnen.Idag ska jag sticka hela dagen och lyssna på min cd bok,om jag har tur kanske Ronny kommer hem i kväll, han har ju jour,då kanske jag kan gå ut och gå en stund ha det gott

Av susanne berglund - 27 juli 2008 16:06

 ...en grillkväll hos Johan och Janette,mår man dessvärre lite visset, det var dessto roligare igår TACK snälla ni för älgen och gratängen,vinet och sällskapet det var så nice,men det är tur att barnen ringer och tjatar om att nu är klockan 24.00 och vi måste komma hem NU!Man är en hårt hållen 37 årig trebarns morsa ingenting går dom små liven förbi och tolerans nivån på sena ute kvällar är väldigt låg,det kanske blir bättre när man passerat 40 då kanske vi får vara ute till 01,00.

 Vi har eller rättare sagt jag har inte gjort ett dugg idag,Ronny har gnott på, han gick på jouren i morse så han drack nästan inget igår och är således fräsch som en nyponros.

 Jag tog lite bilder igår men har som vanligt problem att ladda ner dom idag har jag ändå laddat ner ca 10 kort men ingen av dom jag ville publicera men jag får prova flera ggr jag tog ett på ronny när han kom hem kl17.30 istället för kl 01.30 som det var planerat i fredags.Ha det gott  

Ovido - Quiz & Flashcards