Alla inlägg under januari 2009

Av susanne berglund - 18 januari 2009 14:30

 Ja varför heter bloggen så? Jo ni förstår att alla sussi var upptagna och från början tänkte nog jag att vi skulle dokumentera båda två,men min make är rätt ointresserad,han läser inte bloggar heller utan det är jag som återberättar vad ni andra skrivit,jag har sagt vid några tillfällen att han gott kan skriva några rader men nä det vill han inte alls,och då får han ju skylla sig lite själv(han skulle ju kunna replikera när jag skriver syrliga saker om honom).Så jag lovar han har fullt tillträde till bloggen men han är helt enkelt inte intresserad.

 idag har vi varit på lång promenad igen denna gången runt gryta kyrka en strapats som tog en timme och en kvart,han har fått en riktigt snygg kropp Mio, välmusklad.Det kanske jag också får så småningom om jag drar ner på konsumtionen av onyttig föda samtidigt.Nä nu slåss Ronny med barnen dax att ryta till ha en bra söndag!

Av susanne berglund - 17 januari 2009 19:03

 det är grejor det!Ronny är lite lurig efter ett glas för mycket,dvs 2 glas gott rödvin så nu sitter han här och kontrollläser vad jag skriver och tycker till när det passar.

 I dag var vi på långpromenad borta hos stina igen och vi träffade trevliga farbrorn igen och även Emma och Greg,Bibbi och Stina var inte hemma,Mio träffade också hunden i huset Cloe en 9-årig tant av terrier typ.Dom hade riktigt skojigt och lekte en stund på gräsmattan.Tack för alla goda råd omvad man ska göra med spenar och späck jag känner mig en smula grym som slängt "avfallet".

 Vi har haft en etisk disskusion med Mathilda idag eftersom hon bjuder  Viktor på choklad men inte Emma,när jag tyckte det var lite taskigt fick jag minsann höra om alla gånger Emma varit taskig mot henne,vilken tur att hon är en sådan ängel själv,alltid rättvis och söt.Nä den delen av hjärnan som handlar om empati och så är inte aktiverad hos den damen.tyvärr.Igår var det kallt som fan här hemma det var nästan så man såg röken på utandningen,idag är det tvärt om, varmt som i helvetet,Mio ligger i mina gardiner och sover,vi har dragit ner på värmen men det tar ett tag innan det blir svalare.Ha en bra kväll och sov sött

Av susanne berglund - 16 januari 2009 15:58

 Ja idag vakade jag av,det känns så skönt att få vara ledig igen! Igår var Mio och jag på lång promenad vi gick över 55:an och banvallen bort mot nopsgärdet och sen hem via Stina När vi var nästan framme vid bilen så kommer det en bil och Mio och jag stannar vid vägkanten,men istället för att köra förbi så stannar bilen och ur kliver en äldre man,han hejar och säger att han såg att det var en cocker så han bara måste titta och hälsa det visade sig att han hade en 14 årig cocker hane själv,så han kom ur bilen och killarna fick hälsa på varandra,och jag fick en trevlig pratstund,hans cocker var gråhårig och nästan döv men jätte fin.

 I Onsdagskväll var Ronny och jag och hämtade våran halva gris,vi mötte upp brorsan i heby,allting var jättefint lagt i lådor skit lätt att ta reda på,men jag blir lite förvånad dock. ibotten på ena lådan låg en skinbit med en massa vårtor på inget kött bara hud och fett,vårtorna visade sig vara spenar,hallå äter någon det? och vad fan gör man av det? e man amatör eller? det var en del andra delar också som bara var fett och hud,liksom svål det kan man väll inte äta!?Ja som sagt man är ju ingen kock dierkt,men nu är hela frysen full med kött och det känns ju bra.

 Ronny blir lite sen idag (säg en fredag han inte varit sen!)men då ska vi käka skinkstek och sen åka in och stor handla,sen ska jag sova sova och sova ha en bra kväll.

Av susanne berglund - 14 januari 2009 17:53

 Idag ringde det från hundcenter,så nu ska vi börja valpkursen på måndag kl 17.00 åh vad kul det ska bli,idag har Emma Mio och jag varit på långpromenad och vi har tjuvtränat lite på hopp upp på stenen(tyvärr så måste man ta pyttesmå stenar eftersom han inte hoppar så bra än)Han är en hejare på att stanna om man säger stanna,och vi börjar få ordning på mat situationen, Mio är galen i mat,så när det är utfodring slänger han sig över skålen som om han inte sett mat på en vecka,men det går bättre och bättre att sitta ner och vänta på varsågod.

 Idag är jag lite irriterad på min äkta hälft eftersom jag upplever arbetsfördelningen rätt så skev här hemma,och då när jag ligger x antal timmar back i sömn så faller städ tvätt och handla lotten på mig eftersom jag är "ledig" efter min tredje natt, dessutom så var inga gympa kläder packade när jag kom hem 07.15 och packa gympakläder åt Mathilda en morgon är ingen lek vill jag lova,och hur fan kan man om man slutar halv fyra ramla in kl 18.00?????Slutar jag kl 16.00 är jag hemma 16.15 så att barnen ska få en hyfsad kväll,nä det finns liksom inte på världskartan! Vilken tråkig ton jag har idag,låter liksom lite bitter eller nåt.Nä nu är det dax att åka en sväng till Heby och hämta en halv gris,bye bye

Av susanne berglund - 12 januari 2009 18:49

 Ja nu har vi klarat av första vardagen och det har gott skitbra jag var hemma vid 07.20 då gick vi på promenad ½h och sedan käkade jag frukost och sen sov vi till12.00 och det var inga problem,ut och kissa igen och sedan mat och en längre rast ute på allmäningen,vid 14.00 gick jag isäng igen och när tjejerna kom hem vid 14.30 fick han gå ut igen,sen när jag vaknade vid 17.00 så stod Ronny vid spisen och lagade mat,så man kom upp till dukat bord,härligt! Hoppas dom två näst kommande nätterna blir lika bra.

 Emma och Mio har så himla roligt ihop,Emma skrattar så hon tjuter när dom sätter igång och leker,och man kan liksom inte låta bli att skratta åt dom.Idag fick jag aloe vera som jag beställt av Lärkan på jobbet,men jag vågar inte börja äta det förräns på fredag då är jag ledig 6 dagar igen,eftersom man kan bli riktigt risig i kistan och det vill jag inte vara under arbetstid,nä nu är det snart dax att fräscha till sig och åka till arbetet ni får sova så gott!

Av susanne berglund - 11 januari 2009 11:25

 Jaha, Idag börjar mitt nya liv,som går i hälsans tecken,jag ser mer och mer ut som en fotboll och mår inget bra i kroppen så nu måste här göras någonting!

 Jag ska jobba i natt efter att ha varit ledig i 10 dagar,lite segt men lite skönt också man blir så seg av att gå hemma.Igår städade vi ut julen och det var så skönt så nu är det liksom normalt här hemma.

 Igår hade vi också en date inne i uppsala med katarina och jenny,diesel,wilma och nemo. Vi gick en promenad i sunnersta,det var kul och nyttigt men folk har väldigt dålig koll på sina hundar tycker det är helt ok att dom rusar fram och hälsar utan att fråga först,märkligt!

 Emma och jag har varit ute på promenad på morgonen, vi gick i elljusspåret och sedan ut rundan i skogen det tar ca 50min till en timme och Mio tycker den promenaden är så skoj för han kan gå lös hela tiden,och sniffa på allt, men idag mitt inne i skogen så träffade vi världens störata dobberman och en mindre hund med något kamphund inslag,deras matte drog i väg in i skogen med dom när vi kom och Mio skälde på dom kaxig som han är,Emma och jag tyckte dom var läskiga och det såg inte ut som dom var så sociala liksom.Nä nu ska jag laga lunch sen är det dax att sova en stund ha det gott.

Av susanne berglund - 9 januari 2009 16:58

 Ja nu så har jag ingen mobilladdare mer, den passerade Mios mun och kom ut i två delar,så två dygn till kanjag använda min telefon sen vette katten hur jag ska få in ström i den.

 Vi har tagit riktigt fina bilder på prinskorven i dag men eftersom jag är en teknisk nolla så får jag vänta tills maken kommer hem med att publicera dom, jag fick också paprena från försäkringsbolaget idag så nu är gossen försäkrad, skönt.

 Mathilda somnade på första lektionen idag, så hon har varit i lilla gruppen hela dagen,lilla gruppen är jättebra men hur kan man somna under en engelska lektion?Det måste vara skit kul att vara lärare,eller hur? nä tur man är undersköterska!(Vi söver våra patienter på min avdelning)

 Imorron ska jag börja städa ut julen gudars vad skönt det ska bli,idag har jag köpt tulpaner,en säker nu är julen slut blomma.

 Nä nu ska Viktor och jag försöka ladda ner lite bilder ha en bra kväll.

Av susanne berglund - 8 januari 2009 16:08

 Jo men visst, bytet består av 2 marsvin och en liten svart kanin och ungefär tusen andra saker som får plats i hans mun,barnen har varit i skolan idag så vi har haft en lugn dag kan man säga,så nu morrar han och biter i allt som kommer i hans väg,Mr Charming.När man ryar åt honom när han tuggar och krafsar på gnagar buren,går han lös på damsugar slangen i ren frustration.

 Annars har han blivit riktigt lyhörd när han vill, han lyssnar till stanna,väntar i bilen tills vi säger varsågod och det är jätte skönt jag är så rädd att han ska kasta sig ur bilen och bli på körd, hua.

 Nya hennes katalogen kom i dag och tjejerna och jag har tittat och bestämt vad som är snyggt,båda brudarna är helt inne på turkost och svart,rosa är dom mätta på,problemet är att dom har på ett ungefär samma smak och den äldre av dom vill absolut inte att syrran ska ha samma kläder som hon och det blir hela tiden tandagnissel,jag kanske skulle bli medlare i mellanöstern,det känns som om kalle bildt och jag har samma merit lista vad gäller konflikt lösning,det kan ju inte göra så stor skillnad om problemen ligger på en bikini eller en tros fråga,eller?

 Nä nu måste jag medla mellan dom 4 fyrbenta varelserna här hemma ha en bra kväll!

Ovido - Quiz & Flashcards